خواستگار کینه ای آبروی دختر جوان را در گلستان برد + جزییات

به گزارش رکنا از گلستان ؛ سرهنگ سعید تجری اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی با هویت معلوم به پلیس فتا مبنی بر تهدید شدن به انتشار تصاویر خصوصی‌اش در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور و اولویت کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه‌ به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده، با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیار، اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمان سایبری آغاز کرده که در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی و رصد اطلاعاتی، متهم در سطح شهر رویت و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم خواستگار سابق خانم شاکی بوده و پس از شنیدن جوابِ رد از سوی او اقدام به ساخت تعداد زیادی اکانت جعلی در بستر اینستاگرام کرده بود، تصریح کرد: وی در ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شده بود ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس، به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را انتقام از شخص شاکی اعلام کرد.

سرهنگ تجری با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و بخصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، به شهروندان توصیه کرد: از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و به هیچ وجه آنان را در اختیار افراد غیر، حتی نزدیکان خود قرار ندهید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

رئیس پلیس فتا استان گلستان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

فاطمه کرامتی /گلستان

کدخبر: 921216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟