سرقت 60 میلیاردی سیاه 5 زن و مرد در نیاوران تهران + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 1401 با شکایت زن جوانی آغاز شد که به خانه اش دستبرد زده شده بود.

وی که به پلیس آگاهی رفته بود گفت: من در خانه ای در منطقه نیاوران تهران ساکن هستم. عصر برای انجام کاری از خانه بیرون رفتم  و پس از بازگشت به خانه متوجه شدم به خانه ام دستبرد زده شده و طلا و جواهرات، مجسمه های نقره و برنز و و چندین شمش طلا به ارزش 8 میلیارد تومان سرقت شده است.

با این شکایت ماموران  پیگیر ماجرا شدند. اما در کمتر از 24 ساعت مردی به  پلیس آگاهی  رفت و مدعی شد به خانه اش در یوسف آباد دستبرد زده شده است.

وی در تشریح ماجرا گفت: من فقط برای 2 ساعت از خانه بیرون رفتم و  وقتی برگشتم متوجه شدم دو کیفم که حاوی 13 کیلو طلا به ارزش 18 میلیارد تومان  بود از خانه ام دزدیده شده است.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت و هنوز چندین ساعت از این شکایت نگذشته بود شکایت مشابهی به پلیس رسید.

مرد جوانی گفت:  ظهر برای سر زدن به مغازه ام از خانه بیرون رفتم و وقتی برگشتم متوجه شدم گاو صندوق، طلا،جواهرات و سکه و اسنادم به ارزش 950 میلیون تومان سرقت شده است.

در حالی که ماموران به دنبال سرنخی از سارقان بودند  شمار شکایت ها به 30 فقره رسید و ماموران با توجه به  شگرد سارقان دریافتند با دزدان سریالی رو به رو هستند.

شواهد نشان می داد دزدان با زاغ زنی خانه های خالی در مناطق شمالی شهر را شناسایی می کنند و در زمانی کوتاه دست به سرقت می زنند.

شناسایی اعضای شبکه سرقت

ماموران با کنترل نامحسوس و بررسی محل هایی که احتمال سرقت وجود داشت یکی از اعضای باند سرقت را که در حال موبایل قاپی بود شناسایی و دستگیر کردند و وی به سرقت از چندین خانه به همراه 3نفر از دوستانش  و یک زن جوان اعتراف کرد.

به این ترتیب چهار همدست وی ردیابی و بازداشت شدند.

در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد اغلب اعضای این باند علاوه بر سرقت از خانه ها دست به کیف قاپی و موبایل قاپی با سلاح سرد هم می زدند.

همچنین بررسی فیلم  دوربین های مداربسته خانه هایی که در آنها سرقت صورت گرفته بود تایید کرد اعضای همین شبکه دست به سرقت زده بودند.

به این ترتیب  برای 5 عضواین شبکه  به اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه و گروهی در شب، مشارکت در شروع سرقت و تخریب در منازل، شروع به سرقت با سلاح سرد و تهدید و قدرتنمایی با قمه و ضرب و جرح عمدی، مشارکت در سرقت مقرون به آزار کیفرخواست صادر و پرونده شان  برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا آنها به زودی از خود دفاع کنند.

این در حالی است که طبق بررسی ها ارزش اموال سرقت شده از خانه ها و زورگیری ها بیش از 60 میلیارد تومان برآورد شده است.

سارقان  تاکنون موفق شده اند  رضایت تعدادی مالباختگان تلفن همراه را جلب کنند اما همه شاکی هایی که به خانه شان دستبرد زده شده خواستار بازگشت اموال سرقتی و اشد مجازات برای سارقان هستند.

کدخبر: 919573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟