اولین عکس از پدر سنگدل که پسرش را با اره برقی تکه تکه کرد / قتل فجیع در شهر قدس + نظر کارشناسی

به گزارش اختصاصی خبرنگار  رکنا ، ۱۲ مردادماه امسال با پیدا شدن یک جفت دست قطع شده در یک سطل زباله درشهرقدس پلیس درتلاش بود هویت متعلق به این اندام ها را کشف کند که ساعتی بعد گزارش پیدا شدن یک جفت پای انسان در شهریار ماجرا را مهیج تر کرد.

طولی نکشید هویت جسد مثله شده با تیزهوشی کارآگاهان جنایی کشف شد .

درادامه رسیدگی به این پرونده برای کشف معمایی تازه تر چون کشف عامل جنایت تحقیقات کارآگاهان با شناسایی خانواده مقتول قوت گرفت.

جسد تکه تکه شده

پدر ودختر راهی اداره پلیس شدند در بازجویی های اولیه پدر راز جنایت را درهمان دقایق اولیه برملا کرد او مدعی شد که پسرم روانی بود او را درخواب کشتم تا نفس راحتی بکشم بعد جسد را مثله کردم تا راز این جنایت مخفی بماند اما این اظهارات او باتوجه به توانایی جسمانی اش کمی سخت به نظر می رسید تا اینکه در بازجویی های بعدی  مشخص شد دخترش نیز به او کمک کرده است . او یک پزشک است پس از اعتراف های متهم میانسال او به اتهام قتل عمد به دادسرا منتقل شده و تحقیقات بازپرس از وی ادامه دارد.

نگاه کارشناسی

سحر بوجار زاده ، کارشناس ارشدروانشناسی

اگر چه قتل به خودی خود جرم و گناهی بزرگ است اما ارتکاب آن از سوی نزدیک ترین افراد خانواده به مراتب تکان دهنده تر و غیر قابل باورتر است.

در بررسی پرونده ی مورد نظر پسر متهم دارای اختلال روانی اسکیزوفرنی بوده و زندگی آشفته ای داشته و از همان دوران جوانی مبتلا به این بیماری شده است. چندین بار به صورت کوتاه مدت در بیمارستان بستری شده و تحت نظر پزشک بوده اند و درمان قطعی برای وی انجام نپذیرفته است.

در توضیح مختصر راجع به این اختلال می توان گفت که: اسکیزوفرنی نوعی اختلال شدید روانی  است که بر کل شخصیت تاثیر می گذارد و چهار مشخصه ی اصلی آن در خود فرورفتگی، دوگانگی در تفکر و تصمیم گیری، کم شدن یا نبودن عواطف و احساسات، و اختلال در تفکر ( وجود هذیان و توهم، احساس بدبینی و گزند و آسیب) است. و از آنجایی که مهم ترین  مهم ترین وظیفه خانواده به رسمیت شناختن بیماری در عضو خانواده است. متاسفانه خیلی از خانواده ها وجود بیماری روانی را در فرزند، همسر، یا والدین خود انکار می کنند و یا اینکه می گویند او بیمار نیست اگر بخواهد می تواند خیلی بهتر رفتار کند و تمارض می کند. اما خانواده نمی داند که بیمار بیش از همه از وضعیت خویش رنج می برد و بدون کمک حرفه ای روان پزشک قادر به تغییر رفتار خود نیست و توقع بیجا بستگان بر مشکل او می افزاید. از طرفی دیگر نیز  تلاش های ناموفق مقتول  همراه با  اتلاف هزینه های مالی سنگین به منظور مهاجرت و اقامت در کشور استرالیا باعث تشدید نشانه های بیماری و تهدیدهای مکرر اعضای خانواده به قتل، در نهایت منجر به کاهش آستانه ی تحمل پدر خانواده وقتل گردیده است.  

 پس از قتل نیز در روند بررسی و پیدایش اعضای بدن در نقاط مختلف که حکایت از مثله کردن جسد دارد حکایت از خشم های سرکوب شده و فقدان عذاب وجدان   پدر هنگام انجام این  عمل بوده است.

کدخبر: 917905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟