این 4 پسر جوان را می شناسید؟ / در دام شگرد وحشت آور آنها افتاده اید ؟ + عکس

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا/معصومه مرادپور، رسیدگی به این پرونده از دو هفته قبل با شکایت تعدادی از مالباختگان که قربانی نقشه شوم این باند زورگیری شده بودند آغاز شد.

به دستور رئیس پلیس آگاهی شهریار خیلی زود تیم ویژه ای برای شناسایی این تبهکاران تشکیل شد.

کارآگاهان پس از بررسی پرونده و قرار گرفتن در محیط تردد زورگیران در نخستین مرحله یکی از زورگیران را شناسایی کنند.

در مرحله بعد در یک عملیات برق آسا در چهار نقطه جغرافیایی شهریار سایر اعضای باند شناسایی و دستگیر شدند.

در ادامه این عملیات نفس گیر تعداد ۵تن از افرادی که بعنوان خریدار اموال مسروقه با این باند به صورت  مستقیم در ارتباط بودند نیز شناسایی و بازداشت شدند.

سرهنگ فضل الله سواری پور رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا درباره جزییات این پرونده گفت: اعضای این باند زورگیر که به طورمیانگین بین ۱۸تا ۲۲سال سن دارند.

وی افزود: متهمان با دو موتور سیکلت در ساعات خلوت تردد مردم در محله های شهریار در کمین می نشستند وبعد با مشارکت هم با تهدید چاقو از مردم گوشی و سایر اموال باارزشی که به همراه داشتند را سرقت می‌کردند.

از آنجایی که این تبهکاران جوان فاقد سابقه کیفری بودندروند شناسایی آنها کمی سخت بود اما پس اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان توانستند درکمترین زمان ممکن رد سارقان زورگیر را زده و آنها را در یک عملیات برق آسا در چهار نقطه شهریار دریک زمان دستگیر کنند.

سرهنگ سواری پور درباره خریداران اموال مسروقه یا همان مالخران نیز گفت:باتوجه به اهمیت نفش این افراد در پروسه سرقت هایی که رخ می‌دهد کارآگاهان توانستند ۵نفر را شناسایی و دستگیر کنند، آنها با خریدن گوشی های گرانقیمت سرقت شده به نازلترین قیمت ،سود زیادی را به جیب می زدند.

وی معتقداست ، براساس آنچیزی که پلیس در جرم‌شناسی  بدان معتقد است تا زمانیکه مالخر وجود نداشته باشد هیچ سارقی به خودش اجازه سرقت نمی دهد.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در ادامه یادآور شد در بازجویی که از متهمان  صورت گرفت آنها به ۳۸فقره سرقت اعتراف کردند تا کنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده و این روند کماکان ادامه دارد.

وی همچنین درباره سرنوشت گوشی های سرقت شده گفت: تعدادی  ازهمین گوشی ها وقتی توسط مالخران خریداری می شد با قیمت های کذایی  به مردم  آن سوی مرزها انتقال داده می شد.

سرهنگ سواری پور از مردم خواست در تردد های خود دقت کرده و باتوجه به ساعات خلوت جوانب احتیاط را درنظر بگیرند تا قربانی نقشه های سارقان قرار نگیرند. وی همچنین به پدرو مادرها وخانواده ها توصیه کرد نظارت بیشتری براعمال جوانان خود داشته باشند زمانیکه آنها با پولهای باده آورده به خانه می آیند در ذهن خود درباره این موضوع بیشتر بیندیشند بیشتر جوانان متاسفانه وقتی که درگیر این جرائم نی شوند در صدد کسب ثروت و رسیدن به آرزوهای کذایی متاسفانه جذب باندهای تبهکاری می شوند که عاقبت شومی در انتظار آنها است.

کدخبر: 917899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟