2 پلیس در تهران جانشان را فدا کردند تا خانه های عنکبوتی جان مردم را نگیرد !

به گزارش رکنا، سرهنگ شهید یزدان سلیمان‌آبادی ، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت و سرگرد شهید حسین اسماعیلی از پرسنل این پایگاه روز یکشنبه 15 مرداد‌ماه به همراه دو کارمند شهرداری و یک شهروند عادی در این حادثه جان باختند و 6 نفر مصدوم شدند.
صبح دیروز سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با این حادثه گفت:پلیس پایتخت ۲ شهید داد تا از احداث خانه‌های عنکبوتی در تهران جلوگیری شود؛ خانه‌هایی که اگر ساخته می‌شد، با کوچک‌ترین زلزله یا حادثه‌ای فرو می‌ریخت و هزاران نفر جان خود را از دست می‌دادند.

وی ادامه داد:این دو شهید در حین اجرای حکم تخریب ساختمان هایی که به صورت غیرمجاز، غیرایمن و غیراستاندارد در فاصله کوتاهی در منطقه 19 تهران ساخته شده بودند، زیر آوار گرفتار شدند و به شهادت رسیدند. دو شهید پلیس تهران با فدا کردن جانشان از وقوع حوادث احتمالی بعدی و کشته شدن سایر شهروندان جلوگیری کردند.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا از ابتدا از احداث این سازه‌های غیرمجاز در محله خلازیر جلوگیری نشده است، اظهار داشت:تمام این ساختمان‌های غیرمجاز در زمانی ساخته شد که شهر تهران درگیر اغتشاشات بود اما بعد از آن فرایند احداث این بناها متوقف شد. امیدواریم مردم خوب ما هوشیارانه مراقب این تحرکات دشمن و سوءاستفاده‌های برخی از افراد باشند که فوندانسیون ساختمان‌های چند طبقه را روی نیم‌متر پایه بنا کرده بودند.
محمدیان همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا قصوری در فرایند تخریب ساختمان‌های ناایمن محله خلازیر وجود داشت که باعث ایجاد این حادثه تلخ شد، عنوان کرد:این مسأله باید توسط کارشناسان بررسی شود و مراحل بررسی کارشناسی تشخیص علت وقوع این حادثه در دست انجام است.

تشییع پیکر شهدای حادثه خلازیر

کدخبر: 917699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟