افزایش کشته های تصادفات جاده ای / آغاز طرح پلیس راهور برای اربعین از ۲۷ مرداد

به گزارش رکنا، سردار حسن مومنی؛ رئیس پلیس راه راهور فراجا صبح امروز در جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی ویژه اربعین حسینی 1402 اظهار کرد: متاسفانه در شهریور ماه 1401 آمار جانباختگان تصادفات جاده‌ای نسبت به شهریور 1400، 24 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه 1401 تعداد 291 نفر بیشتر نسبت به شهریور 1400 جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بیشترین فراوانی جاباختگان تصادفات در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه و مرکزی بوده است.

رئیس پلیس راه با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در شهریور ماه سال گذشته در ساعت 16 تا 20 رخ داده است، گفت: 24 درصد از تصادفات فوتی در همین بازه زمانی (16تا20) رخ داده است.

مومنی با بیان اینکه در شهریور ماه گذشته 40 درصد افزایش تردد داشته‌ایم که البته به دلیل آنکه ایام اربعین در این ماه قرار داشته است، این افزایش تردد قابل پیش بینی بوده است، گفت: پلیس راهور توصیه می‌کند که به موکب‌ها در طول مسیر پخش باشند و افراد برای استفاده از موکب‌ها موارد ایمنی را رعایت کنند چرا که در سال گذشته 10 الی 13 نفر از زائرانی که قصد استفاده از این موکب‌ها را داشتند، متاسفانه در تصادفات جان خود را از دست دادند.

مومنی همچنین پیشنهاداتی را نیز در این خصوص مطرح کرد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما اصرار برخی از مسئولان برای استفاده از اتوبوس‌های درون شهری در جاده‌هاست، تردد این اتوبوس‌ها تحت هر شرایطی ممنوع است.

رئیس پلیس راه کشور همچنین از احتمال استفاده از اتوبوس‌های ترکیه‌ای برای تردد زائران خبر داد و گفت: در این خصوص باید تمهیدات لازم اتخاذ شود. اما در مورد اتوبوس‌های پاکستانی ، پلیس راهور به جد مخالف تردد این اتوبوس‌ها در کشور است چرا که فرمان آنها سمت راست است و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

پلیس راهور

کدخبر: 917370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟