قاتل پلیس قصاص نشد ! / قتل تله پشت چراغ قرمز !

به گزارش رکنا، قاتل مامور پلیس که برای دومین بار پای چوبه دار رفته بود باز هم زنده به سلول خود بازگشت.

این قاتل سال گذشته هم پای چوبه دار رفته بود؛ اما به دلیل غیبت اولیای دم مقتول که مامور شهید نیروی انتظامی بود اجرای حکم به تعویق افتاد و پس از آن محکوم به قصاص مهلت گرفته بود. چند روز پیش این قاتل که سال 99 مرتکب قتل مامور پلیس شده بود پای چوبه دار رفت و با مهلت شش‌ماهه برای تامین وجه‌المصالحه و هزینه شدن آن در امور خیریه به زندگی امیدوار شد.

قتل این مامور روز 30 مرداد سال 99 اتفاق افتاد. آن زمان ماموران ضربت سرکلانتری چهارم تهران، به راننده پرایدی مشکوک شدند و دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه به اخطارهای پلیس اقدام به فرار کرد. به این ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد و متهم وقتی به چراغ قرمز رسید دنده‌عقب به‌ طرف موتورسیکلت ماموران رفت و آنها را زیر گرفت که در پی این حادثه یک مامور پلیس به ‌نام حامد ضابطی شهید و ستوان یکم محسن حسینی نیز مجروح شد.

راننده فراری لحظاتی بعد از این تصادف به دست دیگر ماموران گروه ضربت بازداشت شد. متهم در روند تحقیقات پرونده گفت: آن شب من از شهر محل زندگی‌ام در شمال کشور، سه مسافر به تهران آورده بودم. وقتی در شرق تهران از خودرو پیاده شدند برای اینکه خوابم نبرد و بتوانم به شمال برگردم حشیش و شیشه کشیدم. همان لحظه بود که دو موتورسیکلت گشت پلیس به من مشکوک شدند و دستور ایست دادند.

او ادامه داد: حال خوبی نداشتم، از طرفی وسایل مصرف مواد همراهم بود. زمانی که ماموران گشت را دیدم، صدایی به من دستور داد که فرار کنم. خیلی ترسیده بودم، من چندین بار زندان رفته‌ام و طعم تلخ حبس را چشیده‌‌ام، نمی‌خواستم از دخترم دور باشم. به همین خاطر فرار کردم اما مامور پلیس را زیر گرفتم که شهید شد.

با اعتراف متهم، کیفرخواست او صادر شد و از آنجا که اولیای دم خواهان قصاص بودند، دادگاه نیز رأی بر قصاص داد. پس از آن روند قضایی برای اجرای حکم طی شد تا اینکه در حال حاضر با مهلت شش‌ماهه، این متهم به نجات از قصاص امیدوار شده‌ است.

منبع: اعتماد آنلاین

کدخبر: 916674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟