مامور قلابی هنگام زورگیری به دام افتاد / او از راننده ها اخاذی می کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ احمد نگهبان در مشهد، اظهار داشت: حوالی ساعت 17:00 عصر روز گذشته یکی از تیم‌های گشت پلیس راهور هنگام کنترل ترافیک در بزرگراه بسیج حد فاصل میدان مصلی به سمت پل غدیر، به فردی که لباس مامور راهنمایی و رانندگی با درجه ستوان یکمی داشته و راننده یک دستگاه پیکان وانت را در حاشیه بزرگراه متوقف کرده بود، مظنون شدند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که این فرد هیچ گونه مدارک شناسایی همراه ندارد که با احراز هویت و استعلام از سامانه‌های پلیسی مشخص شد این فرد مامورنما است و در بازرسی از خودرو پراید او 2 حکم جعلی دستگاه نظامی و انتظامی کشف شد. 

نگهبان تصریح کرد: با انتقال متهم به کلانتری مصلی و استعلام سوابق او مشخص شد که این مرد مامورنما دارای چندین فقره سابقه سرقت و کلاهبرداری نیز در پرونده اعمال مجرمانه‌اش به یدک می‌کشد.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به معرفی متهم به دادسرا تصریح کرد: شگرد مامورنماها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند تخلفات، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می‌کنند.

وی عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه‌ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور عنوان کرد و گفت: در چنین مواقع حتما خونسردی خود را حفظ حتما از آن‌ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

کدخبر: 915797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟