مرگ هولناک النا کوچولو در سطل آب / همه در هرمزگان شوکه شدند + جزییات تلخ

به گزارش رکنا، دکتر مجتبی مهترپور صبح امروز با اشاره به اینکه تاکنون موارد مشابه ای در استان و شهرستان سیریک اتفاق افتاده و باعث مرگ کودکان شده است، از خانواده ها خواست تا خانه را برای کودکان خود ایمن کنند و از وسایلی که باعث بروز حوادث برای کودکان می شود استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه این حادثه در روز دوشنبه اتفاق افتاد افزود: بعد از مشاهده این اتفاق،کودک را بلافاصله به بیمارستان سیریک و سپس به بیمارستان کودکان اعزام کردند که متاسفانه ساعت ۱۲ شب همانروز در بیمارستان کودکان فوت می کند.  

دکتر مهترپور از شهروندان خواست در صورت داشتن کودکان زیر ۵ سال در خانه، از استفاده از هر گونه سطل ، تشت آب برای نگهداری آب، یا جمع آوری آب کولر خودداری کنند یا از سطل های درب دار استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک اضافه کرد: کودکان زیر ۵ سال را تنها در تشت آب، سطل آب یا در رودخانه و ساحل رها نکنید و مراقب کودکان باشید و در منزل در صورت داشتن حوض یا حوضچه و محل نگهداری آب، حتما از درپوش مناسب و حصارکشی برای جلوگیری از اتفاق های این چنینی آن استفاده شود.

مهترپور یادگیری مهارت های کمک های اولیه در مواجهه با موارد خفگی و انسداد راه هوایی توسط جسم خارجی توسط والدین را پیشنهاد کرد تا در صورت بروز حادثه ای، والدین تا رسیدن اورژانس و ارائه خدمات درمانی بتوانند به کودکان کمک های اورژانسی ارائه و از مرگ کودک جلوگیری کنند.

 

کدخبر: 915640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟