گنج نفیس این روستا چه رازی داشت ؟  / در استان مرکزی فاش شد

به گزارش رکنا  به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سرهنگ علیرضا معیریان با اشاره به شناسایی و دستگیری اعضای باند حفاران غیرمجاز آثار باستانی در استان مرکزی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر این که افرادی در یکی از روستاهای شهرستان اراک، قصد حفاری به منظور کشف عتیقه‌جات و آثار باستانی را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع، تیمی از مأموران به محل اعزام و این افراد را که در حال حفاری قسمتی از منطقه بودند با عکس‌العمل به موقع پلیس دستگیر شدند.

معیریان با اشاره به کشف ادوات حفاری غیرمجاز و دو دستگاه موتورسیکلت خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند تا سیر مراحل قانونی از سوی دستگاه قضایی صورت پذیرد.

وی از عزم و اراده راسخ پلیس در برخورد قاطع با غارتگران میراث فرهنگی و آثار باستانی  خبر داد و افزود: از مردم درخواست داریم تا هرگونه اخبار و اطلاعات خود مبنی بر تردد افراد و یا وسایل نقلیه مشکوک را با سامانه تلفنی 110 به عنوان پل ارتباطی پلیس و مردم در میان بگذارند.

 

کدخبر: 911677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟