شگرد فریبکارانه 2 مرد شیاد در زنجان لو رفت / میلیاردی به جیب زدند

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه‌لو افزود: در پی شکایت چند نفر از حشم‌داران شهرستان ماهنشان مبنی بر کلاهبرداری از آنها با شگرد رسیدساز جعلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی کارآگاهان مشخص شد ۲ نفر با مراجعه به فروشندگان احشام 8 راس گاو خریداری کرده‌اند و سپس یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود را به فروشندگان ارائه داده و مدعی ‌شده‌اند که وجه دام واریز شده است و در ادامه مالباختگان پس از گذشت چند ساعت متوجه ‌شده‌اند که پولی به حساب‌شان واریز نشده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: برابر اظهارات شکات و بررسی‌های به عمل آمده معلوم شد متهمان از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی در شهرستان سقز شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس آگاهی زنجان انتقال داده شدند.

این مسئول یادآور شد: این ۲ متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی شدند ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک به سه فقره کلاهبرداری به ارزش پنج میلیارد ریال اعتراف کردند.

آدینه‌لو با بیان اینکه این ۲ کلاهبردار سابقا تحت تعقیب پلیس استان‌های شمال‌غرب کشور بودند، تصریح کرد: دامداران ‌باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب با دریافت پیامک از طرف بانک مربوط از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: دامداران باید دقت داشته باشند پیامک ارسالی به حتم از سرشماره بانک مربوط باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارت‌خوان، موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ و یا ۱۳۰ مرکز فوریت پلیس آگاهی در سراسر استان گزارش کنند.

 

کدخبر: 911007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟