دزد قمه کش دوستش را جاگذاشت و فرار کرد + جزییات دادگاه

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از نیمه دوم سال 1400 با شکایت زن جوانی آغاز شد. وی که به پلیس آگاهی رفته بود گفت: من عصر در راه بازگشت از محل کارم در  یکی از خیابان های محله خانی آباد بودم که دو پسر جوان که سوار بر یک موتورسیکلت بودند به من نزدیک شدند و گوشی موبایلم را قاپیدند.

با این شکایت تلاش برای ردیابی دو دزد گوشی قاپ آغاز شد.

یک روز از این ماجرا گذشته بود که شکایت مشابهی به پلیس رسید و این بار دزدان موتور سوار گوشی موبایل یک مرد را قاپیده بودند.

در حالی که در کمتر از 4ماه تعداد  شکایت های مشابه مبنی بر سرقت موبایل در محدوده خانی آباد تهران به 25 فقره رسیده و فرضیه سریالی بودن سرقت های قوت گرفته بود به پلیس خبر رسید دو مرد موتور سوار در حین سرقت گوشی موبایل یک شهروند در منطقه یافت آباد وی را با قمه زخمی کرده و یکی از دزدان در حین فرار از سوی ماموران انتظامات بازار مبل ایران دستگیر شده است.

 دزد جوان به  نام خسرو  به سرقت خشن با همدستی دوستش ناصر اعتراف کرد و ماموران به ردیابی ناصر پرداختند اما ردی از وی به دست نیاوردند.

در حالی که تلاش پلیس برای ردیابی ناصر بی نتیجه مانده بود خسرو به اتهام سرقت مسلحانه و همدست فراری اش غیابی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

در جلسه دادگاه  شاکی ها به تشریح شکایتشان پرداختند و برای متهمان اشد مجازات خواستند.

وقتی خسرو در جایگاه متهم ایستاد و  گفت: من غیر از 2 سرقتی که ظرف 10 دقیقه در محدوده بازار مبل انجام دادم اتهام  دیگر را قبول ندارم. من دزد نیستم و آن روز هم تحت تاثیر مصرف مواد مخدر دست به سرقت زدم من در مرحله بازجویی تحت فشار روانی  ناچار به اعتراف شدم .ولی حالا می گویم بی گناه هستم دوستی با ناصر مرا بدبخت کرد.

وی ادامه داد:آن روز در حوالی بازار مبل می خواستم برای دومین بار یک گوشی بدزدم که مالباخته دستم را گرفت و دوستانش به شدت کتکم زدند  و از سوی انتظامات بازار مبل دستگیر شدم.ولی ناصر فرار کرد.

در پایان جلسه  قضات متهم فراری پرونده را به 17 سال حبس و 74 ضربه شلاق و خسرو را به 15 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

اما با اعتراض خسرو به حکم صادره، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات عالی رتبه حکم 17سال زندان وی را شکستند تا او بار دیگر در شعبه همعرض از خود دفاع کند.

خسرو این بار در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد و گفت: من فقط دو فقره سرقت گوشی را قبول دارم که در آن سرقت ها به خاطر دوستم ناصر مخدر گل مصرف کرده بودم و حال طبیعی نداشتم.

من در مدتی که در زندان هستم به اندازه کافی تنبیه شده ام. اما دوستم که باعث همه این بدبختی ها بود همچنین فراری است و من نشانی از او ندارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 910807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟