اعدام دوباره برای شیطان خانه وحشت ! / جسد دختر فراری نایلون پیچ در کمد بود ! / 2 دختر فراری کنار جسد زندگی می کردند !

به گزارش رکنا، دادگاه کیفری استان تهران برای بار دوم متهم اصلی پرونده معروف به خانه وحشت را که به چند زن تجاوز کرده و آنها را شکنجه کرده بود، به اعدام محکوم کرد.

متهم این پرونده پیشتر در سال گذشته به اتهام تجاوز به عنف به چند زن به اعدام محکوم شده بود اما دیوان عالی کشور حکم را نقض و ایراداتی بر آن وارد کرد. بعد از برطرف شدن ایرادات متهم یک بار دیگر پای میز محاکمه رفت و با حکم قضات شعبه ۶ باز هم به اتهام سه فقره تجاوز به اعدام محکوم شد.

وکلای قربانیان به اعتماد گفت: متهم برای بار دوم به اعدام محکوم شده است و هیات قضایی بلندپایه‌ای علاوه بر قضات رسیدگی‌کننده در جلسه حضور داشتند.

پرونده خانه وحشت تهران از روز پانزدهم آذرماه دو سال قبل به جریان افتاد. آن روز وقتی ماموران پلیس برای بازداشت یک سارق، قدم به خانه‌ای در حوالی میدان قزوین گذاشتند، متوجه شدند در آن خانه دختری به قتل رسیده و جسد نایلون‌پیچ او حدود چهار ماه در یکی از اتاق‌ها بوده و دو دختر دیگر ماه‌ها در آنجا زندانی بودند و با حضور ماموران نجات یافتند.

متهم اصلی این پرونده جوانی ۳۳ ساله به نام «سعید» است که با معرفی خود به‌ عنوان مامور پلیس، دختران فراری را فریب می‌داد و به بهانه سرپناه دادن، آنها را به خانه‌اش می‌کشاند و به همراه خواهرش در آنجا زندانی می‌کرد. پیدا شدن جسد نایلون‌پیچ در این خانه این احتمال را که افراد دیگری نیز قربانی متهم شده باشند قوت می‌بخشید؛ اما با گذشت بیش از دو ماه، سرنخی از قتل‌های دیگر در این خانه به‌ دست نیامد.

یکی از معماهای این پرونده، سرنوشت دختری بود که جسدش در خانه وحشت پیدا شده بود. برای حل این معما، سعید و خواهرش با دستور قاضی محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند، اما سعید همچنان مدعی است دختری که در خانه‌اش به قتل رسیده، به دست همان دو دختری که از آنجا نجات یافته‌اند کشته شده است. با این حال تحقیقات همه‌جانبه بازپرس و تیم جنایی مشخص کرد دختران زندانی نقشی در جنایت نداشتند و سعید، جان مقتول را گرفته است. آن‌طور که دختران نجات‌یافته می‌گفتند، مقتول که لهجه مشهدی داشته، روز حادثه قصد فرار از خانه وحشت را داشته اما سعید مانع او شده و در درگیری او را به قتل رسانده است.

وقتی مشخص شد دختران نقشی در جنایت نداشتند، آزاد شدند اما یکی از ابهامات پرونده هویت مقتول بود؛ چراکه جسد دچار فساد نعشی شده و زمان زیادی از مرگ می‌گذشت و چهره مقتول کاملاً از بین رفته بود. تحقیقات برای حل این معما از سوی تیم جنایی به‌صورت ویژه ادامه داشت تا اینکه چند وقت قبل شماره تلفنی در خانه وحشت به‌ دست آمد که متعلق به زنی ساکن مشهد بود.

این زن به اداره آگاهی تهران احضار شد و در تحقیقات گفت: من مادر دختری به نام محبوبه هستم. او متولد سال ۶۸ بود که یک‌ بار ازدواج کرده بود اما به‌ دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت از او طلاق گرفته بود.

او ادامه داد: محبوبه اردیبهشت امسال ناپدید شد. چند روز پس از ناپدید شدنش با من تماس گرفت و گفت در تهران و در خانه یک مامور پلیس است. حتی گوشی را به‌ دست آن مرد داد و او با من تلفنی صحبت کرد. آن مرد به من اطمینان داد که حال دخترم خوب است و مشکلی برایش پیش نخواهد آمد و من اصلاً فکرش را نمی‌کردم که او در خانه وحشت زندانی شده است. به گمان اینکه حالش خوب است دیگر گزارشی از ناپدید شدن دخترم به پلیس ندادم اما اگر ثابت شود جسدی که در خانه وحشت پیدا شده متعلق به دخترم است، درخواست اشد مجازات برای متهم خواهم داشت.

همه گفته‌های این زن با اطلاعاتی که از خانه وحشت به‌ دست آمده بود مطابقت داشت. حتی وقتی صدای سعید را شنید با اطمینان گفت همان فردی است که تلفنی با او صحبت کرده بود. با این حال باید هویت جسد تایید می‌شد و تنها راه، انجام آزمایش دی‌ان‌ای بود. با دستور قاضی، آزمایش انجام و روز دوشنبه اعلام شد که دی‌ان‌ای جسد با مادر محبوبه مطابقت دارد و به این ترتیب مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابهام این پرونده که شناسایی هویت مقتول بود برطرف شد.

پرونده تجاوز به عنف سعید برای رسیدگی به شعبه ۶ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و مریم قاضی به عنوان وکیل زنانی که مورد تعرض قرار گرفته بودند در جلسه رسیدگی به این پرونده از موکلان خود دفاع کرد. او درباره جزئیات دفاعیاتش گفت: سعید مدعی بود تجاوزی صورت نگرفته است و دختران با اراده خودشان در خانه او مانده بودند. در حالی که در دادگاه فیلمی را پخش کردیم که از سوی پلیس ضبط شده بود. پلیس از همان ابتدای ورود فیلمبرداری کرده و دختران را که زیر پتو و در کمد نگهداری می‌شدند پیدا کرده بود. از همه این صحنه‌ها فیلم تهیه شده است. البته فیلم مستقیماً مدرک محسوب نمی‌شود اما می‌تواند یکی از دلایلی باشد که قاضی برای محکومیت یا برائت به علم برسد و در این پرونده نیز یکی از مستندات قضات برای رسیدن به علم بود. ضمن اینکه خواهر سعید نیز از جزئیات تجاوزهای برادرش پرده برداشته و در دادگاه درباره آن صحبت کرده و شهادت داده است و البته یکی از مستندات پرونده نیز هست. خواهر سعید به نام حمیده البته در پرونده تجاوز عنوان اتهامی ندارد ولی در پرونده قتل به اتهام معاونت در اختفای جسد بازداشت شد و همچنان در بازداشت است.

او توضیح داد: یکی از موکلان من در شرایط بسیار بدی قرار دارد و تحت درمان روانی است. کابوس‌هایی که زندگی در آن خانه برای موکل من ایجاد کرده آزارش می‌دهد. خانواده‌اش او را قبول نکردند و او در بهزیستی زندگی می‌کند. او در دادگاه نیز به قضات گفت هیچ‌کس نمی‌تواند درک کند آنها چه شکنجه‌هایی را در آن خانه تحمل می‌کردند.

کدخبر: 909802 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟