هشدار جدی پلیس فتا به بازنشستگان

سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در این‌باره گفت: مجرمان سایبری از اقشار و مناسبت‌های مختلف برای تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده می‌کنند. یکی از این موارد فریب شهروندان و به ویژه بازنشستگان در پوشش خرید بیمه‌های تکمیلی با کلید واژه‌هایی نظیر «کارت هوشمند سلامت» یا « کارت بیمه سلامت » و ... است.
وی ادامه داد:‌ در این روش افراد سودجو با ترفند دریافت کارت هوشمند بیمه با قربانیان تماس می گیرند و به قصد کلاهبرداری با ارائه شماره حساب، به دریافت اطلاعات شخصی کاربران اقدام می کنند. در ادامه افراد سودجو با سوءاستفاده از این اطلاعات محرمانه به کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتای شرق تهران با بیان این که چیزی به نام «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» وجود ندارد، گفت: سالمندان و بازنشستگان و همچنین فرزندان آنان باید آگاه باشند که پاسخی به چنین تماس‌ها و پیام‌هایی ندهند. گاهی افراد سودجو از طریق چنین تماس‌هایی به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان اقدام و حساب شان را نیز خالی می‌کنند.

سلطان آبادی افزود:‌ لازم است مردم به تماس‌هایی که تحت عناوین مذکور با آن ها گرفته می‌شود اهمیتی ندهند و به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار این‌گونه کلاهبرداران قرار ندهند. سالمندان و بازنشستگان عزیز باید توجه داشته باشند که چنین مواردی را می‌توان از ادارات مربوط و ... پیگیری کرد.

کدخبر: 909193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟