حوادث کوتاه / از شلیک پدر در چابهار تا بازداشت 3 شیطان صفت در بوشهر

شلیک مرگبار پدر به فرزندش در چابهار

مرد مواد فروش در ماجرای تیراندازی در چابهار باعث شلیک به فرزندش شد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی رئیس پلیس چابهار‌ گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی با سلاح گرم در یکی از محلات شهرستان چابهار، مأموران انتظامی برای بررسی دقیق موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: با حضور پلیس در صحنه و انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات میدانی مشخص شد کودکی با شلیک گلوله از اسلحه کلت کمری پدر خود جان خود را از دست داده که از همان لحظات ابتدایی، اقدامات فنی کارآگاهان پلیس برای شناسایی و دستگیری عامل این جنایت آغاز شد.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس با پیگیری تخصصی ویژه عامل این حادثه تلخ را در همان لحظات ابتدایی وقوع قتل شناسایی و متهم را دستگیر کردند.

 پدر کودک خردسال در تحقیقات تخصصی پلیس به قتل ناخواسته کودکش به دلیل سهل‌انگاری خود در نگهداری و تنظیف اسلحه کلت کمری غیرمجاز و شلیک به سمت کودک خردسال خودش اعتراف کرد و یک قبضه سلاح کلت کمری نیز از منزل وی کشف شد.

بازداشت زن جوان با بیش از هزاران قرص سقط جنین

زن جوان که با همدستی یک مرد در غرب استان تهران اقدام به پخش و فروش قرص‌های سقط جنین می‌کردند دستگیر شدند.

سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: در پی دریافت خبری در خصوص فروش قرص‌های غیرمجاز سقط جنین در فضای مجازی و حوزه غرب استان تهران، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای غرب استان تهران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با بررسی سایت‌های مورد نظر و قرار گذاشتن با فروشنده قرص‌ها، به جهت خرید در سطح حوزه غرب استان تهران با هماهنگی مقام قضایی، متهم را در هنگام تحویل دارو دستگیر و به پلیس فتای استان منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: متهم در بازجویی‌ها اعلام داشت که این داروها را از خانمی در تهران خریداری و در مناطق مختلف استان تهران به فروش می‌رسانده است که با اعزام مأموران به آدرس مورد نظر متهم اصلی دستگیر و تعداد یک هزارو 690 عدد قرص سقط جنین از منزل وی کشف شد.

گفتنی است متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

بازداشت 3 شیطان صفت در بوشهر

3 مرد شیطان صفت پس از ربودن زن جوان جلوی چشمان شوهرش دست به اقدام شومی زدند.

سرهنگ کارآگاه «محمود گیلانی»رئیس پلیس آگاهی سمنان گفت: در پی اعلام شکایت خانمی مبنی بر اینکه همراه همسر خود حین تردد در حاشیه شهر گرمسار، توسط 3 نفر ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و بعد متهمان وی را سوار بر یک پراید، پس از اذیت و آزار در شهر رها کردند، به سرعت چند تیم از کارآگاهان پلیس آگاهی نسبت به بررسی دقیق موضوع اقدام و وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و با بهره‌گیری از روش‌های نوین پلیسی نسبت به شناسایی متهمان اقدام کردند، ادامه داد: راننده خودرو که به جرم حمل مواد مخدر دارای 12 سال حبس و در مرخصی از زندان به سر می‌برد، در یک عملیات منسجم توسط پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ گیلانی از اعتراف متهم به بزه انتسابی و معرفی همدستان خود خبر داد و افزود: 2 متهم دیگر این پرونده که تبعه یکی از کشورهای خارجی و سابقه دار هستند در کمتر از 24 ساعت شناسایی و هر کدام طی عملیات‌های جداگانه‌ای دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی سمنان با اشاره به اینکه هر 3 متهم انگیزه خود از انجام این کار را مصرف مشروبات الکلی عنوان کردند، اظهار داشت: شرب خمر زمینه ارتکاب جرایم خشن را در افراد افزایش می‌دهد و از این رو اگر ارزش‌های دینی و اجتماعی در جامعه حفظ شود، میزان آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

تیراندازی مرگبار در جشن عروسی

بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی جوان هیرمندی جان خود را از دست داد.

سردار« دوستعلی جلیلیان» رئیس پلیس سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام خبری به پلیس110 مبنی بر تیراندازی منجر به قتل در حوزه میلک شهرستان هیرمند، سریعاً بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی در یک عروسی به هنگام شادی با اسلحه به سمت یکی از میهمانان به‌صورت سهوی تیراندازی کرده که منجر به مرگ وی شده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: مأموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل را در محورهای مواصلاتی شهرستان هیرمند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

تصادف مرگبار عروسی را عزا کرد

باز هم یکی از اشتباهات در جانمایی مکان‌های عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد این بار در شهرستان بهمئی موجب بروز حادثه منجر به مرگ شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرستان بهمئی از تصادف منجر به فوت یک نفر در این شهرستان خبر داد و گفت: ساعت ۲۲ چهارشنبه ماجرای حادثه تصادف به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ اعلام شد.

علی الماسی با اشاره به اینکه بلافاصله تیم اورژانس ۱۱۵ شهرستان به محل اعزام شدند گفت: در این حادثه که در حد فاصل سه راهی گچ بلند و تالار ماغر به لیکک رخ داد به‌رغم تلاش تیم اورژانس ۱۱۵ و کادر درمانی متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه تالار در حال برگزاری جشن عروسی بودند افزود: متأسفانه به علت برخورد یک دستگاه سواری زانتیا با عابر پیاده کودک ۷ ساله در این حادثه جان باخت.

الماسی با اشاره به اینکه جشن عروسی به عزا تبدیل شد گفت: متأسفانه تالار ماغر بهمئی در مکان نامناسبی واقع شده است و روشنایی مناسبی در آن مکان هم وجود ندارد و باید در این خصوص فکر اساسی شود و مسئولان مربوطه اقدام کنند.

از این دست مکان‌های عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد که در نقاط نامناسب و نادرست جانمایی شده‌ کم نیستند، برای مثال بجز تالار ماغر می‌توان به پلیس‌راه یاسوج- شیراز اشاره کرد که درست در منتهی‌الیه پیچ و شیب خطرناک تنگ کناره قرار گرفته و هر لحظه امکان دارد که تصادف مرگبار دیگری مانند جمعه خونین یاسوج در آن نقطه اتفاق افتد.

وحشت دربیمارستان با شلیک‌های خونین در منوجان

بنا بر اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در یک بیمارستان استان کرمان با سلاح شکاری تیراندازی شد و 3 مرد هدف قرار گرفتند.

بامداد پنجشنبه در بیمارستان شهرستان منوجان در جنوب کرمان تیراندازی شده است که رئیس علوم پزشکی جیرفت ضمن تأیید این حادثه گفت که 3 نفر در این رویداد مجروح شده‌اند.

علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توضیح داد: فردی چاقو خورده به بیمارستان آورده می‌شود که طرفین نزاع هم به بیمارستان می‌آیند و یکی از آنان با سلاح شکاری اقدام به تیراندازی می‌کند و 3 نفر از قسمت پا مصدوم شدند.

وی اظهار کرد: بعد از درگیری در داخل بیمارستان فردی که اقدام به تیراندازی کرده بود و سایر عاملان نزاع از محل متواری شدند.

خیرخواه در پاسخ به اینکه با توجه به بالا بودن درگیری‌های مسلحانه در جنوب استان چه تدابیری در این زمینه داشته‌اید گفت: پیشتر با قراردادهایی که داشتیم پلیس فقط یک سرباز را مستقر می‌کرد که او هم با توجه به موقعیتی که دارد و همچنین نداشتن آموزش مناسب در مواجهه با چنین شرایطی زیاد ورود نمی‌کرد و در عمل مؤثر نبود، به همین دلیل و با توجه به هزینه‌های مالی که متحمل می‌شدیم دیگر قراردادها را تمدید نکردیم.

خیرخواه ادامه داد: پلیس حضور خود را مشمول قرارداد و دریافت هزینه‌هایی می‌کند که امیدواریم در شورای تأمین تصمیمی برای استقرار آنها بدون دریافت هزینه گرفته شود.

رئیس بیمارستان منوجان نیز در مصاحبه با یکی از رسانه‌های محلی از دیر رسیدن مأموران انتظامی در این رویداد گلایه کرده بود.

کدخبر: 909159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟