مرگ تلخ جوان ملکانی در زرینه‌رود میاندوآب

به گزارش رکنا، سامان محمدی‌ دوشنبه شب اظهار کرد: این جوان به همراه دوستش از شهر ملکان برای شنا کردن در این روخانه آمده بودند ولی متاسفانه بین کوی «قره‌ورن» و «تقی‌آباد» (حاشیه شهر) غرق شد.

وی افزود: پس از دریافت خبر از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان، ماموران آتش‌نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند اما قبل از رسیدن ماموران جسد فرد غرق شده توسط مردم حاضر در محل از آب گرفته شده بود.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب با بیان اینکه این دومین مورد غرق شدگی در سال جاری است، اضافه کرد: علت این حادثه برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه (افزایش عمق رودخانه) و همچنین آشنا نبودن به فنون شناگری پیش‌بینی می‌شود.

محمدی ادامه داد: شهروندان تا حد امکان از شنا بویژه در مکان های ناآشنا در این رودخانه خودداری کنند و خطر غرق شدگی در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد: خرداد ماه امسال نیز جوان ۲۴ ساله‌ای بر اثر بی احتیاطی در رودخانه زرینه رود میاندوآب غرق شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا، زرینه‌رود با طول ۳۰۰ کیلومتر و با آبریز بیش از یک‌ هزار و ۱۰۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از کوه‌های استان کردستان سرچشمه می‌گیرد و با گذر از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

میاندوآب با بیش از ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

کدخبر: 908144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟