شلیک شکارچیان به 2 محیط بان در کهگیلویه و بویراحمد + جزییات

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ اسلام جاودان خرد گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد در راستای وظایف ذاتی خود حین پایش منطقه حفاظت شده دنای شرقی در محدوده ضلع شمالی (پادنای سمیرم ) متوجه یک گروه سه نفره می شوند که بدون هماهنگی و برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست وارد منطقه تحت مدیریت محیط زیست شده اند.  

اسلام جاودان خرد افزود: ماموران پس از ساعت ها تلاش و رصد لحظه ای متخلفین راس ساعت 21  شب گذشته موفق می شوند در یک اقدام غافلگیرانه نسبت به توقیف خودروی متخلفین اقدام کنند.

 وی تصریح کرد: متخلفین به محض اینکه مشاهده می کنند گرفتار قانون شده اند با مامورین یگان حفاظت درگیر شده و 2 نفر از محیط بانان را مجروح و متواری می شوند.

جاودان خرد اظهار کرد: با توجه به مشهود بودن جرم ماموران ضمن هماهنگی با مراجع قضایی نسبت به توقیف خودروی متخلفین و دستگیری راننده آن اقدام کرده و در همین راستا لاشه یک راس کل وحشی را نیز از ماشین کشف می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، ضمن تشکر از مراجع قضایی شهرستان سمیرم و پاسگاه انتظامی بیده این شهرستان بیان کرد: با هماهنگی و همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی ، متخلف دستگیر شده به همراه خودروی توقیف شده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده ضمن آنکه اقدامات لازم برای دستگیری 2 نفر متواری شده  همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، کل وحشی از جمله گونه های مورد حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست می باشد که قانونگذار برای شکار یک راس از آنها مبلغ 25 میلیون تومان جزای حقوقی و تاسقف 3 برابر جریمه حقوقی جریمه کیفری تعیین و مشخص کرده است.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 907242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟