بازداشت طراح اصلی نقشه شهادت سرهنگ مسعود پرکاس در جشن تولد لاکچری اش وسط دریا + جزییات

به گزارش رکنا، عصر 18 اردیبهشت امسال، ماموران پلیس مرزبانی استان هرمزگان هنگام گشت‌زنی در دریا با یک گروه قاچاقچی مسلح رو‌به‌رو شدند. قاچاقچیان که خود را در خطر دستگیری می‌دیدند، به سمت ماموران شلیک کردند که گلوله‌ای به سرهنگ مسعود پرکاس، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان اصابت کرد و باعث شهادت این مامور فداکار شد.

در جریان تحقیقات مشخص شد، مرزبان شهید، مسعود پرکاس در سال‌های اخیر ضمن دستگیری تعداد زیادی از اعضای این باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر، ضربه سختی به بنیان‌های اقتصادی آنان زده بود و براساس اعترافات عاملان شهادت شهید پرکاس، متهم دستگیر شده، طرح و نقشه شهادت این مرزبان شجاع را از مدت‌ها قبل در دستور کار خود قرار داده بود.

با دستگیری چند متهم پرونده، ماموران به سرکرده باند رسیدند و او را در جشن تولدش دستگیر کردند. مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان دیروز در تشریح این پرونده گفت: با دستور مقام قضایی و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی توسط مأموران اطلاعات مرزبانی استان با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات استان هرمزگان و پلیس مبارزه با موادمخدر، مخفیگاه شرور مسلح و سرباند مافیای بین‌المللی قاچاق موادمخدر در دریا شناسایی و عملیاتی به منظور دستگیری وی طراحی و اجرا شد.

وی در ادامه افزود: در نتیجه تحقیقات گسترده و رصد اطلاعاتی، با شناسایی هویت این فرد که بنابر گزارش ضابطان، نقشه شهادت شهید مسعود پرکاس را طراحی کرده بود، مخفیگاه وی توسط نیروهای ویژه کشف و وی محاصره شد. مأموران پس از انجام یک عملیات غافلگیرانه و منسجم در یکی از محلات شهر بندرعباس، این شرور سابقه‌دار را که صاحب محموله‌های بزرگ قاچاق موادمخدر از مسیر دریاست در حالی که مشغول پایکوبی در جشن تولدش بود، دستگیر کردند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان مواد مخدر هنگام دستگیری متهم توقیف و چند دستگاه تلفن همراه و تعدادی کارت بانکی که برای ارتباط با قاچاقچیان استفاده می‌شد نیز کشف و ضبط شده است. براساس گزارش ضابطان، باند قاچاق مواد مخدری که در روز شهادت رئیس اداره مبارزه با موادمخدر مرزبانی استان هرمزگان به سمت مأموران تیراندازی کرده و سرهنگ مسعود پرکاس را به شهادت رسانده، متعلق به متهم دستگیر شده است.

کدخبر: 906767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟