قتل ناموسی در خیابان 17 شهریور تهران / سرنوشت قاتل در آستانه عید غدیر + جزییات

به گزارش رکنا، شهرام شامگاه هجدهم آبان سال ۹۵، وقتی فقط ۱۷ساله بود در درگیری با پسری ۲۰ ساله در خیابان ۱۷ شهریور تهران با ضربه چاقو به قفسه سینه‌اش او را به قتل رساند. چهارساعت بعد از قتل وقتی می‌خواست از پشت‌بام خانه همسایه فرار کند بازداشت و به زندان افتاد. مدعی شده بود مقتول برای خواهرش ایجاد مزاحمت کرده و همین باعث درگیری و قتل شده بود. مدتی بعد پرونده وی با صدور جلب به دادرسی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

والدین مقتول برایش قصاص خواستند. شهرام در جلسه محاکمه گفت‌: مدتی بود که مقتول به عناوین مختلف راه خواهرم را در خیابان سد و برایش ایجاد مزاحمت می‌کرد، همین باعث ناراحتی خواهرم شده بود و موضوع را با من در میان گذاشت‌. چند بار با آن جوان درگیر شدم. اما دست از مزاحمت برنداشت. شب حادثه مشروب خورده و از محل کارم به خانه آمدم. در حیاط خانه خواهرم را گریان دیدم که به من گفت دوباره آن جوان مزاحمش شده و از او شماره تلفن خواسته است. با شنیدن این حرف از خانه بیرون رفتم تا حال جوان مزاحم را بگیرم. دو کوچه پایین‌تر مقتول و دوستانش را دیدم که با او دعوایم شد. از دوستم چاقو گرفته و با آن ضربه‌ای پرت کردم تا باعث ترس جوان مزاحم شود اما ناخواسته ضربه به او اصابت کرد و مرد.

متهم حکم قصاص گرفت و این رای از سوی قضات شعبه ۱۹ دیوان‌عالی کشور مهر تایید خورد و به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد‌. دو سال قبل برای اولین بار مرد اعدامی پای چوبه دار رفت که در آن موقع خانواده مقتول در زندان حاضر نشدند و وکالت دادند حکم به‌طور موقت متوقف شود اما زمان مهلت پایان یافت و او نتوانست رضایت بگیرد و پرونده‌اش دوباره برای اجرای حکم به جریان افتاد. مسئولان خیریه باب‌الحوائج که در واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران فعالیت دارند، دوباره جلسات صلح و سازش را همراه شیما جعفر محمدی، قاضی شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران با خانواده مقتول برگزار کردند. سرانجام در آستانه عید غدیر خم، در حالی که قرار بود قاتل دوباره پای چوبه دار برود، این جلسات نتیجه داد و جوان اعدامی بعد از هفت سال توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند و وجه‌المصالحه بپردازد‌. این شرط پذیرفته شد و خانواده مقتول تصمیم گرفتند که این پول را برای شادی روح پسر ۲۰‌ساله‌شان برای کمک به نیازمندان و بیماران به‌ویژه کودکان بیمار هزینه کنند.

 

کدخبر: 906760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟