جوان 27 ساله مشهدی فرشته نجات شد

به گزارش رکنا دکتر محمد عباسی روز یکشنبه افزود: صد و پنجمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

بیمارستان امام رضا(ع) به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور دارای هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران است.

۳۰۰ استاد دانشگاه و روزانه هزار دانشجوی بالینی در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مشهد مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.

کدخبر: 905461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟