بازداشت دندان پزشکانی خارجی که سواد خواندن هم نداشتند + جزییات

به گزارش رکنا، سردار دوستعلی جلیلیان صبح امروز در نمایشگاه کشفیات سومین مرحله از طرح «رعد» استان سیستان و بلوچستان در سال جاری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیروی انتظامی در نظر دارد برای هر فصل در سال حداقل یک طرح ویژه در راستای مقابله با مجرمین در سطح استان برگزار کند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از کشفیات جالب توجه در این مرحله طرح رعد یک عدد کافوی بزرگ مخابرات به‌ارزش 900 میلیون تومان در شهرستان زاهدان است که سارقان آن نیز دستگیر شده‌اند.

وی از کشف 30 تلفن همراه، 15 پخش خودرو، 4 دستگاه اسپیلت، 280 کیلوگرم شاهدانه و تعداد زیادی ابزار استعمال مواد مخدر خبر داد و گفت: در بخش اقدامات پلیس فتا نیز در سطح استان مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بازگشت وجه به حساب مردم صورت گرفته است.

جلیلیان بیان کرد: در این طرح اعضای دو باند پزشکی شامل پزشکان قلابی دستگیر شدند که 6 نفر تبعه کشورهای همسایه در قالب این باند فعالیت داشتند که حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند و در زمینه دندانپزشکی به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای دستگیری اتباع خارجی غیرمجاز، افزود: در این زمینه تعداد 1300 نفر اتباع غیرمجاز در این طرح در سطح استان دستگیر شدند.

وی از کشف 100 قبضه سلاح و 2 هزار و 100 عدد فشنگ جنگی خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 27.5 تن مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که 2 تن آن مربوط به این مرحله از طرح رعد است و در این طرح 17 نفر قاچاقچی و 61 نفر خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

جلیلیان همچنین با اعلام شناسایی و دستگیری باند سازمان‌یافته سارقین سند نمره خودرو اضافه کرد: 9 نفر در این خصوص دستگیر شدند که در سطح کشور به سرقت خودرو و انتقال آن به استان اقدام می‌کردند که در این راستا 40 دستگاه خودروی سرقتی کشف شده است.

وی در خصوص برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در سطح استان از توقیف 340 دستگاه خودرو به‌علت حرکات نمایشی و تخلفات حادثه‌ساز خبر داد که منجربه کاهش میزان حوادث در استان شده‌اند.

جلیلیان ارزش کل کشفیات این مرحله طرح رعد در استان سیستان و بلوچستان را 85 میلیارد تومان اعلام کرد.

طرح رعد

طرح رعد

طرح رعد

کدخبر: 902625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟