انهدام 26 باند سازمان یافته در سیستان و بلوچستان/ کشف ۲تن موادمخدر

به گزارش رکنا، سردار دوستعلی جلیلیان در جمع اصحاب رسانه از اجرای سومین مرحله از طرح عملیاتی رعد با هدف برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی و ضربه زدن به کانون جرایم در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این طرح پس از کار اطلاعاتی و عملیاتی متعدد و منسجم در اقصی نقاط استان توسط ماموران جان بر کف پلیس به انجام رسید.

دستگیری تعداد 690 متهم و سارق مسلح و کشف بیش از 850 میلیارد ریال اموال سرقتی

وی با اشاره به تحویل تعدادی از اموال مسروقه از جمله وسائط نقلیه و گوشی تلفن همراه و قطعات خودرو سرقتی به مال باختگان اظهار داشت: ارزش اموال کشف شده بیش از 85 میلیارد تومان در این طرح بوده است

فرمانده انتظامی با اشاره به شناسایی و کشف 40 دستگاه خودرو سند نمره غیر قانونی در راستای اجرای این طرح توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران انتظامی افزود: رضایت مندی مردم از اجرای این طرح توسط پلیس استان بسیار ارزشمند است که تعداد زیادی از مال باختگان در این نمایشگاه از عملکرد پلیس در دستگیری های به موقع احساس رضایت داشتند.

دستگیری 1300 متردد غیرمجاز بیگانه

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان جلوگیری از ورود اتباع بیگانه به استان، اضافه کرد: پلیس استان در این اجرای این طرح با اشراف اطلاعاتی موفق شدند تعداد 1300 نفر مترددین غیرمجاز را که از مرز گذر کرده و وارد کشور شده بودند را دستگیر کردند.

 کشف بیش از دو تن انواع مواد افیونی

سردار جلیلیان در ادامه افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از هماهنگی های لازم طی اقدامات اطلاعاتی متعدد در سراسر استان  78 نفر متهم در حوزه مواد مخدر و جرائم مرتبط با مواد افیونی را دستگیر  کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مقدار بیش از دو تن انواع مواد مخدر در این طرح کشف و در این رابطه 17  قاچاقچی مسلح دانه درشت دستگیر و 61 خرده فروش حرفه ای مواد مخدر در این طرح دستگیر شدند.

وی گفت: در ادامه اجرای سومین مرحله از طرح رعد در حوزه پلیس راهور، 340 دستگاه خودرو به علت انجام حرکات مخاطره آمیز و حادثه ساز در رانندگی توقیف و اعمال قانون شدند.

سردار جلیلیان اظهار داشت: پلیس استان در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان نیز دارای عملکرد خوب و قابل قبولی است به گونه ای که بیش از 70 درصد از پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های سطح استان با حضور و ارائه خدمات مشاوره ای توسط کارشناسان مشاوره مستقر در کلانتری ها به صلح و سازش ختم شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح های عملیاتی و ضربتی و فوریتی پلیس در استان تداوم پیدا خواهد کرد افزود: طرح های عملیاتی در جهت قراری نظم و امنیت و آرامش شهروندان عزیز اجرا خواهد شد و تمام تلاش ما این است که احساس امنیت را در جای جای استان حاکم کنیم و مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان باید بدانند که استان سیستان و بلوچستان جای امنی برای آنها نیست و قاطعانه و به حکم قانون با آنها برخورد خواهیم کرد.

کدخبر: 902486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟