به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتای استان کرمان اظهار کرد : در پی شکایت یک شهروند کرمانی مبنی بر این که فردی ناشناس از طریق درج آگهی فروش حواله خودرو در «سایت دیوار »از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ  محمدرضا رضایی گفت:در تحقیقات انجام شده مشخص شد شاکی در سایت دیوار با آگهی فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار مواجه شده است که در ادامه برای خرید با آگهی دهنده تماس گرفته و فروشنده به بهانه وجود مشتریان زیاد با ارائه شماره کارت مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از خریدار دریافت کرده است.

وی افزود: این کلاهبردار نه تنها حواله ای به شاکی  تحویل نداده، بلکه دیگر پاسخگوی تماس های او نیز نبوده است.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: با بررسی مستندات و اظهارات شاکی و انجام اقدامات هوشمندانه و تخصصی، در این خصوص یک متهم شناسایی و پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ رضایی  با تاکید بر این که مردم برای خرید یا پیش خرید کالای مدنظر خود از سایت های متفرقه و بدون مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند، توصیه کرد: تبلیغاتی که در سایت های واسطه گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیر قیمت و ... منتشر می‌شود به‌ منظور کلاهبرداری است و شهروندان باید تا حد امکان به صورت حضوری و پس از تایید هویت و رویت فروشنده به واریز وجه اقدام و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

کدخبر: 902127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟