وحشت گرگانی ها از مار سمی/ او هنوز زنده است

به گزارش رکنا، موسی‌الرضا صفری صبح یک شنبه ۱۴ خردادماه ۱۴۰۲ ضمن تأیید خبر زنده‌گیری یک حلقه مار سمی در یکی از مناطق گرگان، اظهار کرد: همه ساله با گرم شدن محسوس دما و نزدیک شدن به فصل تابستان شاهد حضور برخی حیوانات در مناطق پایین دست کوهستان و جلگه‌ای استان گلستان و شهرستان گرگان هستیم.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته و در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، وجود یک حلقه مار سمی در یکی از مناطق روستایی شهرستان گرگان گزارش شد، ادامه داد: نیروهای امدادی ایستگاه پنج سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در حداقل‌ترین زمان ممکن به محل مشاهده این مار در جاده شصت کلاته و محوطه ساختمان‌های در حال ساخت بیمارستان منطقه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با تأکید بر اینکه مأموران آتش نشانی برای مواجهه با اینگونه موارد آموزش‌های لازم را دیده‌اند، افزود: دقایقی پس از حضور مأموران «مار کبری» یا به اصطلاح «کفچه مار» با طول حدود ۱۳۰ سانتی‌متر از محل مذکور زنده‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه وجود این مار سبب رعب و وحشت در بین کارگران و اهالی شده بود، خاطرنشان کرد: شهروندان این را بدانند که حیوانات پس از زنده‌گیری تحویل عوامل محیط زیست می‌شوند.

صفری تماس شهروندان با سازمان آتش نشانی در اینگونه موارد را مبین احساس مسئولیت آنها نسبت به حیوانات دانست و اضافه کرد: هموطنان در صورت مشاهده مار یا هر خزنده و حیوانی، ضمن حفظ خونسردی سریعاً موارد را پس از تماس با شماره تلفن ۱۲۵ به مأمورین آتش نشانی گزارش دهند.

به گزارش ایسنا، داشتن سر مثلثی، چشم گربه‌ای، طول کوتاه و خزیدن آرام از مهمترین ویژگی‌های مارهای سمی در کشور است و باید در صورت مواجه شدن با آنها فرار نکنیم و بی‌حرکت سر جای خود بمانیم تا مار مجبور به دفاع از خود نشده و حمله نکند و به مسیر خود ادامه دهد.

کدخبر: 897904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟