کشف گنج تاریخی در کرمانشاه / صدها سکه عتیقه در خانه جویندگان گنج + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، سردار مهدی حاجیان عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر اینکه عده ای سودجو در قالب یک باند، اقدام به خرید و فروش سکه و اشیاء تاریخی می کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با شناسایی این افراد و پس از یک هفته کار اطلاعاتی شبانه روزی، در نهایت قاچاقچیان عتیقه جات را در شهرک تعاون کرمانشاه به دام انداخته و طی عملیاتی غافلگیرانه آن ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در بازرسی های انجام گرفته از افراد دستگیر شده، ۳۹۳ عدد سکه متعلق به دوران اسلامی، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان کشف شد.

سردار حاجیان در پایان ارزش سکه های تاریخی کشف شده طبق نظر کارشناسان را ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این راستا پرونده ای تشکیل و افراد دستگیر شده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی در شهرستان سنقروکلیایی خبر داد که از افراد زیادی در مرکز استان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سردار مهدی حاجیان اظهار داشت: پس از اعلام پلیس آگاهی استان مبنی بر حضور مجرمی در شهر سنقروکلیایی که از شهروندان زیادی در مرکز استان کلاهبرداری کرده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی سنقروکلیایی با انجام کار اطلاعاتی موفق به شناسایی کلاهبردار حرفه ای در یکی از محله های شهر شده و طی عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

حاجیان تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی ها به ارتکاب بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از افراد مختلف در کرمانشاه اعتراف و برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

کدخبر: 897811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟