انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی در پوشش سایت دیوار

به گزارش رکنا، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران افزود: سارقان با علم به اینکه شاکیان اطلاعات کافی ندارند در قرار ملاقات اولیه با آنها، خود را منتسب به سازمان های امنیتی و اطلاعاتی و ذی نفوذ در دستگاه های اجرایی کشور معرفی کرده سپس با جعل اسناد اراضی در کرج شکات را تطمیع و ترغیب به تهاتر و خرید و فروش املاک می کردند که به محض انتقال سند زمین و اموال و خودرو های شکات به نام خود ظرف چند روز با پائین ترین قیمت اموال و اراضی مربوط را تبدیل به وجه نقد کرده و متواری می شدند.

سرهنگ سواری پور بیان داشت: شکات پس از مراجعه به محل قطعات زمین خریداری شده متوجه سند مجعول، فروش مال غیر و کلاهبرداری شده و جهت رسیدگی به پلیس آگاهی غرب استان تهران مراجعه کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با وصول دو فقره پرونده از شهرستان ازنای استان لرستان با موضوع کلاهبرداری 12 هکتار زمین زراعی و 55 راس گاو گوشتی و یک واحد دامداری و تعداد 3 دستگاه خودرو و کلاهبرداری یک قطعه زمین در تهرانسر و یک قطعه از اراضی در کرج، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ سواری پور تصریح کرد: در استعلام از سازمان ثبت اسناد مشخص شد تمامی اراضی ارائه شده توسط متهمان یا در تصرف وزرات کشور بوده و یا اراضی دارای معارض و مالکان متعدد در شهر تهران دارند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: با توجه به متواری بودن متهم اصلی پرونده، در این راستا کارشناسان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، محل اختفای متهم را شناسایی و در 2 روز تعقیب مراقبت، متهم  را در شهریار دستگیر و جهت انجام تحقیقات فنی در اختیار پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت.

وی بیان داشت: در بازجویی از متهم دستگیر شده به سرنخ های در خصوص محل اختفای یکی از همدستان خود در تهران دست یافت که با اقدامات فنی و اخذ نیابت قضائی، ماموران پلیس آگاهی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دوم را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی غرب استان تهران انتقال دادند.

این مقام انتظامی اعلام کرد: متهمان دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف کرده و اذعان داشتند با همدستی افراد دیگر با اقدامات متقلبانه اموال شکات را از دست آنان خارج و به جای آن اموال اراضی با مالکیت غیر را به آنان واگذار می کردند.

سرهنگ سواری پور بیان داشت: با توجه به اقرار صریح متهمان، برابر دستور مقام قضائی، 4 عضو باند در مجموع با قرار وثیقه290 میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

کدخبر: 897769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟