ترافیک فوق سنگین در خروجی‌های شرقی پایتخت / هم اکنون

به گزارش رکنا، ایرج کهریزی، فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در پردیس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم در شرق استان تهران اظهار کرد: عبور وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز پرحجم و سنگین درجریان است اما در برخی مناطق این محور با پس زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم.

وی گفت: به دلیل حجم بالای خودروها در محور هراز این محور چندین بار به صورت مقطعی از شمال به جنوب مسدود و بار ترافیکی را کاهش داده‌ایم اما همچنان ورود خودروها به این محور سنگین است.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران ابراز کرد: تردد وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور فیروزکوه پرحجم و سنگین درجریان است و در برخی مناطق این محور مانند محدوده شهرهای گیلاوند، مهرآباد و گدوک با پس زدگی چندین کیلومتری بار ترافیکی روبرو هستیم.

کهریزی ادامه داد: به دلیل اینکه تنها مسیر دسترسی دو محور هراز و فیروزکوه در شرق استان تهران از طریق ورودی‌های شرقی تهران مانند آزادراه تهران-پردیس، محور قدیم جاجرود قابل دسترسی است، با ترافیک فوق سنگین و پس زدگی چندین کیلومتری ترافیک در این دو منطقه روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه عوامل پلیس راه در سطح محورها حاضر بوده و نسبت به روانسازی ترافیک اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: عبور و مرور وسایل نقلیه از دولاین رفت و برگشت محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم روان و عادی در جریان است و هم‌وطنان به مرور و سهولت در حال عبور از این محورهای بزرگراهی هستند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هموطنان قبل از آغاز بازگشت از سفر وضعیت راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها پیگیری کرده و سپس وارد محورها شوند، ابراز کرد: رعایت مدیریت زمان سفر و موکول نکردن بازگشت در ساعات پایانی تعطیلات باعث کاهش بار ترافیکی و عدم برخورد مسافران با ترافیک‌های فوق سنگین می‌شود.

کهریزی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران رخ نداده، خاطرنشان کرد: هم وطنان می‌توانند با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ، رعایت فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، استراحت کافی قبل و در حین مسافرت، صبر و شکیبایی در هنگام رانندگی و با رعایت حقوق شهروندی سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر هم‌وطنانمان رقم بزنند.

کدخبر: 897617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟