بازداشت مردی تبر به دست در دهلران / او قاتل درختان بود

به گزارش رکنا، بهنام تیرافکن دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران ظهر امروز گفت: فردی که شبانه اقدام به قطع درختان می‌کرد توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران شناسایی وبا هماهنگی قضایی وتوسط ماموران نیروی انتظامی در محل جرم دستگیر شد.

وی افزود: درهفته‌های گذشته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران گزارشاتی مبنی بر قطع شبانه درختان حاشیه راه‌های اصلی و اطراف شهردریافت می کرد که با توجه به اهمیت موضوع شناسایی و دستگیری فرد مذبور در دستورکار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران عنوان کرد: از متهم یک اره چوب بری و ۵ تن چوب قاچاق  کشف و کامیونت حمل چوب وی نیز به پارکینگ انتقال داده شد.

وی بیان کرد: در این راستا پرونده ای برای فرد متخلف در دادسرا تشکیل شده و برای برسی خسارت احتمالی بیشتر و شناسایی همدستان وی پرونده در دست بررسی بیشتر است.

تیرافکن تصریح کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر طریق نسبت به حمل، نگهداری، خرید و فروش چوب و دیگر محصولات جنگلی و مرتعی و محصولات فرعی بدون اخذ پروانه بهره برداری و مجوز لازم از طریق منابع طبیعی اقدام کنند مجرم محسوب شده و برابر قانون مجازات می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو نسبت به قاچاق چوب، هیزم، ذغال و دیگر محصولات جنگلی و مرتعی اقدام می‌کنند که این اقدام آنها جرم محسوب می‌شود.

تیرافکن گفت: هرگونه تجاوز به جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی به استناد به ماده یک قانون مجازات مرتکبین قاچاق، و ماده ۴۸ و تبصره هفت ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع جرم است.

کدخبر: 897465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟