این خرس به اعدام محکوم شد / عجیب ترین حکم آن هم در قلب اروپا + عکس جگرسوز توله هایش

به گزارش رکنا، آندره آ پاپی در اوایل آوریل در منطقه شمال شرقی ترنتینو-آلتو آدیجه در حمله ای که بسیاری از ایتالیایی ها را شوکه کرد جان باخت.

پس از تحقیقات مشخص شد که یک خرس قهوه ای 17 ساله به او حمله کرده و موجب مرگ او شده است. شناسایی این خرس از طریق آزمایش دی ان ای انجام گرفت.

جنگلبانان این خرس را با رها کردن سگ هایشان محاصره کردند و به دام انداختند.

اعدام خرس

مردم خواستار اعدام این خرس شدند زیرا او پیش از این هم سابقه حمله به انسان را داشته است و پدر و پسری را در کوه پلر زخمی کرده است.

مجازات اعدام خرس آدمکش

به گزارش خبرنگار ایران، دادگاهی در ایتالیا دستور کشتن خرس ماده «جی‌جی‌۴» را که به کشتن یک دونده در کوه‌های آلپ ایتالیا متهم شده بود، به حالت تعلیق درآورد.

 دونده ۲۶ ساله، «آندریا پاپی»، در آوریل مورد حمله یک خرس قرار گرفت و کشته شد.این خرس  جی‌جی‌۴ نام دارد .هفده ساله است و  مادر سه فرزند است.

وقتی گزارش پزشکی قانونی نشان داد که  یک قلاده خرس ماده مسئول کشته شدن دونده است.دادگاه اولیه جی‌جی‌۴ را به اعدام محکوم کرد اما دادگاه اداری «ترنتو» این حکم را تا ۲۷ ژوئن متوقف کرده است تا مدارک بیشتری به دست آید زیرا امکان دارد کشته شدن دونده توسط یک خرس 18 ساله نر باشد. تصمیم توقف حکم اعدام خرس و انجام تحقیقات بیشتر با استقبال گروه‌های حامی حیوانات قرار گرفته‌ است.

اعدام خرس

پدر و مادر جی جی نیر آدمکش بودند

تحت پروژه حفاظت از اروپا "Life Ursus" بررسی ها نشان می دهد پدر و مادر  این خرس از اسلوونی به شمال ایتالیا آورده شده به ایتالیا انتقال یافته بودند که . قبلاً در سال 2020 هنگام پیاده روی در کوه پلر به پدر و پسری حمله کرده و آنها را مجروح کرده بودند..

چرا خرس را اعدام می کنند؟

قانون خاصی در دنیا وجود ندارد که حکم اعدام حیوان وحشی را که انسان را می کشد، صادر کند. با این حال، در برخی از کشورها قوانین یا مقرراتی برای حفاظت انسان ها در برابر حیوانات وحشی وجود دارد  که کشتن حیواناتی را که امنیت انسان را تهدید می‌کنند، مجاز می‌سازد. تصمیم برای کشتن یک حیوان در چنین مواردی معمولاً توسط مقامات حیات وحش به صورت موردی و با در نظر گرفتن عواملی مانند گونه حیوان، شرایط حادثه و سطح خطری که برای انسان ها در نظر گرفته می شود، اتخاذ می شود.

عجیب اینکه در اروپا که ایتالیا هم جزو آن است مجازات اعدام وجود ندارد اما کشتن یک حیوان وحشی که خوی وحشیگیری در ذاتش است قانونی به حساب می آید .

 

 

کدخبر: 896340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟