قصه مرگ غمبار نوعروس سقزی / پرواز مبینا به بهشت

به گزارش رکنا، مبینا رمضان‌نیا دختر 18 ساله در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود که بعد از گذشت 12 روز با رضایت والدینش برای اهدای عضو به بیمارستان مسیح دانشوری تهران انتقال یافت.

مصطفی رمضان‌نیا پدر این دختر مرگ مغزی شده سقزی درباره نحوه رخ دادن این حادثه، گفت: دخترم 22 اردیبهشت‌ماه امسال به خانه بخت رفت و سه روز بعد از عروسی، مبینا برای شرکت در امتحانات پایان سال با شوهرش راهی جاده شدند که متأسفانه در 25 اردیبهشت‌ماه در یک سانحه رانندگی در محور سردشت- بانه تصادف کردند.

این شهروند عزادار کردستانی افزود: پس از این حادثه تلخ، دامادم در بیمارستان به رحمت الهی پیوست و دخترم دچار مرگ مغزی شد که پس از طی مراحل مختلف و کمک و راهنمایی‌های مجموعه بیمارستانی، با همسرم تصمیم بر اهدای عضو دخترم گرفتم تا زندگی‌های دیگری ادامه یابد.

مادر این نوعروس گفت: اگر چه دخترم جانش را از دست داد، اما اعضای بدنش را هدیه بیماران می‌کنم تا بتوانیم زندگی دوباره به آنان هدیه دهیم.

اردیس  عثمان‌زاده جوان 22 ساله همسر این نوعروس که 22 اردیبهشت‌ ماه امسال تازه به خانه بخت رفته بودند که بخت با آنان همراه نبود.

بهرام کندایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تأیید این خبر اظهار کرد: مرگ مغزی این نوعروس و اهدای اعضای بدنش به چندین بیمار صحت دارد و مدیر شبکه بهداشت سقز نیز این موضوع را تأیید کرده است. در سال‌های گذشته نیز اهدای عضو با رضایت خانواده‌هایی که مایل به اهدا عضو بودند، در استان وجود داشته است.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو و حمایت از خانواده‌های اهدا کننده در تامین عضو پیوندی و بیماران نیازمند در جامعه بسیار تأثیرگذار و انکارناپذیر است. با این اقدام خیرخواهانه تمامی بیماران نیازمند به عضو به حداقل حق مسلم خود که همانا حیات است، می‌رسند.

 

کدخبر: 896074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟