مادرشوهر کابوس وحشتاک نوعروس ! / التماس عروس به داماد مادرذلیل در دادگاه  !

به گزارش رکنا، دخالت های بی جای مادرشوهر کافی بود تا نوعروس جوان در راهروی دادگاه خانواده آوار و سرگردان باشد و پله های مجتمع قضایی را پایین و بالا کند تا بلکه روزنه امیدی را برای رهایی از طلاق پیدا کند.  

وقتی وارد راهروهای دادگاه خانواده می شویم ، زن هایی که سفره دلشان را باز می کنند اولین حرفشان کتک خوردن از همسرانشان است . نوعروس جوانی روی صندلی نشسته بود ، در حالیکه نگرانی در چهره اش موج  می زد ،کنارش نشستم نگاهی به او کردم ، زیرلب ذکری را زمزمه می کرد .

سر صحبت را با او باز کردم ،این زن ابتدا مکث کوتاهی کرد و گفت اسمی نمیاری از کجای زندگی ام برایت بگویم وخلاصه شروع به گفتن داستان زندگیش کرد .

 نوعروس جوان مدتی پیش یکی از اقوام دورشان برای پسرش که در یک شرکت پخش موادغذایی کار می کند به خواستگاریش رفتند و پس از توافق خانواده ها پای سفره عقد نشستند.  

این زن جوان هرازگاهی بغضش را قورت می داد وبا  گوشه روسریش اشک هایش را پاک می کرد  . سابقه آشنایی بهزاد وآرزو به  8 ماه پیش برمی گشت. آرزواز یک خانواده مذهبی وسنتی داشت، نمی‌توانست بدون محرم شدن برای شناخت بیشتر با بهزاد ادامه دهد ، بنابراین یک هفته بعد از خواستگاری و توافق خانوادهها جشن عقد برگزارشد  . این در حالی بود که دنیای خانوادگی و سبک زندگی این زوج جوان بسیار متفاوت بود، چرا که یکی در قید و بند رسم و رسوم سنتی و دیگری بی‌اعتنا به آداب قدیمی. یکی خانواده مرفه و دیگری در محله‌ای معمولی ساکن ... با این حال آرزو با 114سکه بهار آزادی به عقد بهزاد در آمد.

سرانجام با گذشت 8 ماه از مراسم عقد نوعروس جوان درحالیکه زندگی مشترک را شروع نکرده بود،  با چشمانی اشکبار راهی شعبه 285 دادگاه خانواده شماره 2 ولنجک شد و وقتی پیش روی قاضی گنجی قرار گرفت ، آه سردی کشید و گفت : کارشناس ارشد زبان انگلیسی هستم و دریک آموزشگاه خصوصی تدریس می کنم ، هنوز زندگی را آغاز نکردم ، همسرم دادخواست طلاق داده است.

 این زن ادامه داد: بهزاد روز اولی که به خواستگاری ام آمد، باتوجه به موقعیت شغلی ام همان ابتدا به او گفتم که من در مهمانی های خانوادگی نمی توانم خیلی او را همراهی کنم ،  وی نیز پذیرفت .اما مادرشوهرم در زندگی ما خیلی دخالت می کند اصرار دارد که در همه مهمانی ها وحتی مراسم های که دارند، من حضور داشته باشم درصورتی که شرایط کاری من اجازه نمی دهد همه جا آنها را همراهی کنم و بارها در این باره به همسرم و حتی مادر شوهرم توضیح داده ام .

آقای قاضی همسرم مرد دهن بینی است و هرچه خانواده اش بهش دیکته کنند همان را انجام می دهد خودش قادر به تصمیم گیری در زندگی نیست. مطمئن هستم که دادخواست طلاق نیزخواسته مادرش است نه خودش !

متاسفانه دخالت های مادرشوهرم باعث شده که زندگی ما در آستانه فرو پاشی قرارگیرد، این درحالی که من همسرم رادوست دارم وبه هیچ عنوان حاضر به جدایی نیستم . ولی همسرم اراده ای از خودش ندارد و به همین خاطر مادرشوهرم مدام در زندگی مان دخالت می کند. از رفتارهای مادرشوهرم خسته شده ام وبارها در جمع خانوادگی به من توهین و فحاشی کرده و ناسزا گفته است. این درحالی است که من برای مادرشوهرم احترام و ارزش قائل هستم  ،نمی‌توانم به او حرفی بزنم .

این نوعروس جوان درحالیکه اشک می ریخت، برخلاف زنان دیگر به قاضی پرونده شان التماس کرد تا مانع طلاق آنها شود .

قاضی گنجی وقتی با اصرارهای این تازه عروس جوان روبروشد او را به آرامش دعوت کرد و قول داد که در جلسه بعدی این زوج جوان را آشتی دهد.

نظر کارشناس

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در خصوص تنش میان نوعروس و تازه داماد جوان به خبرنگار ما گفت : اکثر طلاق های عاطفی براثر نداشتن درک متقابل ، شناخت ، تناسب فرهنگی و خانوادگی در ازدواج ها به وجودمی آید.

وقتی دو جوان ناآگاهانه از طریق فضای مجازی ، معرفی دورهمی، مهمانی ویا غیره باهم آشنا می شوند و به شناخت کافی از خصوصیات اخلاقی و فرهنگی نمی رسند و پیمان زناشویی می بندند ، خیلی زود به بن بست می رسند ، برای جدایی راهی دادگاه خانواده می شوند.

این زوج که درابتدای راه قراردارند باید خیلی صبورو بردبار باشند چرا که راه طولانی رادرپیش دارندو باید با فرازو نشیب های که درزندگی به وجود می آید کناربیاند و بزرگترها را دخالت ندهند مگر در واقعی که ضروری باشد .

بنظرمن کارشناس همسر این نوعروس باید آنقدرمقتدروباصلابت باشد که اجازه ندهد کسی در امورزندگیش مداخله کند و تصمیم گیرنده نهایی خودش باشد و از طرفی هم طوری با بزرگترهایش برخورد کند که آنها دلخور وناراحت نشوند و بفهمند که او خودش به تنهایی قادر به اداره زندگی اش است .

دکتر قرایی مقدم درپایان گفت: والدین هم باید توجه داشته باشند پسری که تشکیل زندگی مشترک می دهد ، خودش از پس مشکلات بر می آید و توانایی اداره یک زندگی مستقل را دارد . نظارت و دخالت های بی جا  پدر و مادر گاهی اوقات باعث فروپاشی زندگی فرزندان می شود .پس بنابراین بهتراست خانوادههای که در امور زندگی فرزندانی که تشکیل زندگی مشترک داده اند تغییر رویه(رفتار) دهندو اجازه دهند که آنها خودشان برای زندگیشان تعیین تکلیف کنند.  

ناهید پروری / ایران

کدخبر: 892800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟