6 اعدامی در بروجرد قصاص نشدند + جزییات و علت

به گزارش رکنا، خیرعلی کرمی عالم روز پنجشنبه در همایش بزرگ خون صلح که در مسجد حضرت زهرا(س) شهرک اندیشه بروجرد و با حضور خیرین و ریش سفیدان برگزار شد، افزود: فرهنگ صلح و سازش در بین اقوام و طوایف ایرانی به ویژه لرستان نهادینه است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی با اقتدار به دنبال اجرای عدالت است و با ناهنجاری‌ها با قاطعیت برخورد می‌کند و در بحث ناامنی و برقراری امنیت با هیچ کس مماشات نخواهد کرد.

رییس دادگستری بروجرد بیان کرد: دستگاه قضایی به دنبال اجرای عدالت و رضایت‌مندی مردم است، در شهرستان خیرین اقدامات موثری برای برقراری ایجاد صلح و سازش کرده‌اند.

کرمی عالم با اشاره به اینکه فرهنگ مردم لرستان در گذشت بسیار غنی است، افزود: دستگاه قضایی به دنبال نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش است، ایثار و گذشت و فداکاری می خواهد تا انسان از حق خود بگذرد و صلح و سازش ایجاد کند.

وی ادامه داد: فلسفه شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش است که در این راستا از ظرفیت خیرین و ریش سفیدان استفاده می‌شود.

رییس دادگستری بروجرد یادآور شد: فرهنگ پیشگیری از قتل نیز باید در بین جامعه گسترش داشته باشد و این موضوع نیازمند کار فرهنگی است.

گذشت و نجات جان یک انسان از نعمت های الهی است

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: گذشت و نجات جان انسان‌ها یک نعمت الهی است، جامعه اسلامی ایران در حال پیشرفت است برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلات وجود دارد، به برکت وجود انقلاب و خون شهدا گره‌های کشور به دست دولت مردمی در حال بازشدن است.

مسلم مرادی افزود: دولت بیش از چهار هزار واحد تولیدی و کارخانه را احیاء کرد که باعث اشتغال و رفع بیکاری می‌شود.

وی اظهار کرد: همه ما در شرایط حساس دنیا باید هوشیار باشیم و با گوش دادن به رهنمودهای رهبری دشمنان را مایوس کنیم.

فرماندار بروجرد گفت: خون صلح یک سنت کهن در لرستان است و که با کمک خیرین و ریش سفیدان انجام می‌شود.

مرادی افزود: پیشگیری و آگاه سازی مردم از ناهنجاری‌ها بر عهده مسوولان مربوطه است، همه نخبگان و دانشگاهیان با تحقیق و مطالعه در کاهش ناهنجاریها ی جامعه کمک کنند.

وی اظهار کرد: معضلات اجتماعی به دست مردم حل و فصل می شود، جوانان و نوجوانان نیاز به آگاهی و امید دارند وظیفه مسوولان و بزرگان است که به جوانان و نوجوانان آگاهی بدهیم.

صلح و سازش از آموزه‌های دینی اسلام است

امام جمعه اشترینان نیز در این مراسم گفت: یکی از دستورات دینی که در قرآن و روایات مورد تاکید بسیار است مسئله صلح و سازش است.

حجت الاسلام میثم بیرانوند افزود: خداوند می‌فرماید بین مسلمانان و برادران دینی ایجاد صلح و سازش کنید، تقوای الهی فقط برای مردم نیست و مسوولان نیز باید در گفتار و رفتار مراعات کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: راهبرد دشمن ایجاد اختلاف بین مسوولان و مردم است که باید با همدلی و هم‌فکری کارها را پیش ببریم.

امام جمعه اشترینان گفت: صلح و سازش بین مردم از ارزش و اعتبار والایی نزد خداوند برخوردار است و ریش سفیدان و خیران برای ایجاد صلح و سازش کمک کنند.

در همایش بزرگ خون صلح که به همت جمعی از خیرین و ریش سفیدان شهرستان بروجرد برگزار شد ۶ نفر از محکومان به اعدام با رضایت اولیای دم از دار مجازات نجات یافتند.

کدخبر: 892030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟