دزدان آینه بغل از لپ تاپ دستور می گرفتند / موتورسواری ماهرانه آنها را به دام مرد نامرئی انداخت + عکس

به گزارش رکنا، در پی افزایش سرقت های آینه بغل خودروهای گران قیمت در مناطق مختلف شهری، پرونده هایی در مراکز انتظامی تشکیل شد و فیلم و عکس هایی از صحنه های سرقت مورد بررسی عوامل انتظامی قرار گرفت. در همین حال با دستورهای ویژه سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) نیروهای گشت در مناطق جنوبی و  غربی مشهد تقویت شدند تا عاملان سرقت آینه بغل شناسایی شوند، از سوی دیگر گروهی تخصصی از نیروهای انتظامی با هدایت مستقیم سرهنگ مهدی کسرویی (رئیس کلانتری نجفی) ماموریت یافتند تا ماجرای سرقت های مذکور را به طور ویژه پیگیری کنند.

این گونه بود که رصدهای اطلاعاتی، همزمان با ورود گشت های موتوری به کوچه و خیابان های حوزه استحفاظی آغاز شد ومنطقه به قرق پلیس درآمد. بررسی های اطلاعاتی نشان می داد که سارقان از یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش برای دستبرد به آینه بغل خودروها استفاده می کنند. در حالی که برخی از عوامل انتظامی روی پلاک موتورسیکلت و نوع آن متمرکز شده بودند ناگهان یکی از گشت های موتوری در نیمه های شب 11اردیبهشت به موتورسوارانی برخورد کردند که کاپشن و شال گردن به تن داشتند. همین موضوع ظن ماموران را برانگیخت و آن ها را هنگامی زیر نظر گرفتند که به طرف یکی از خودروهای گران قیمت پارک شده در حاشیه خیابان حرکت می کردند. وقتی موتورسواران قصد سرقت آینه بغل را داشتند، بی درنگ نیروهای انتظامی وارد عمل شدند اما سرنشین موتورسیکلت متوجه موتورسیکلت گشت شد و فریادزنان از همدستش خواست فرار کند!

سرقت

طولی نکشید که عملیات تعقیب و گریز شبانه در کوچه و خیابان های منطقه رضاشهر مشهد ادامه یافت اما دو جوان که گویی به صورت حرفه ای موتورسوار هستند تلاش می‌کردند تا موتورسیکلت پلیس را واژگون کنند به همین دلیل مدام آن ها را به نقاط دست انداز می کشاندند و با ویراژهای عجیب، راه را بر حرکت سریع نیروهای انتظامی سد می کردند اما پلیس های کارآزموده نیز به راحتی، ترفندهای دزدان موتورسوار را پشت سر می گذاشتند و همچنان به تعقیب ادامه می دادند تا این که دیگر چاره ای جز شلیک نیافتند.

در این شرایط بود که سرنشین موتورسیکلت گشت انتظامی ابتدا چند تیر هوایی شلیک کرد و به دزدان موتورسوار هشدار داد تا توقف کنند اما سارقان که خود را موتورسواران حرفه‌ای می پنداشتند نه تنها به این تیراندازی ها توجهی نکردند بلکه بر سرعت موتورسیکلت نیز افزودند تا در تاریکی شب از میان کوچه  پس کوچه های باریک بگریزند. عوامل انتظامی دقایقی بعد لاستیک موتورسیکلت را هدف قرار دادند و با شلیک گلوله موتورسیکلت سارقان را واژگون کردند ولی باز هم دزدان آینه بغل، موتورسیکلت را رها کردند و با پای پیاده گریختند که پس از طی مسافتی کوتاه و با چند فن دفاع شخصی نیروهای انتظامی،در چنگ قانون گرفتار شدند.

با دستور شبانه رئیس کلانتری، دو متهم به مقر انتظامی منتقل شدند و مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفتند ولی با خونسردی خاصی ارتکاب هرگونه سرقت را در حالی انکار می کردند که نیروهای انتظامی 7 عدد آینه بغل خودروهای گران قیمت را از زیر کاپشن های آنان کشف کرده بودند. ساعتی بعد اما فیلم های سرقت برای دزدان به نمایش درآمد و آن ها با مشاهده صحنه های سرقت دیگر چاره ای جز اعتراف ندیدند و راز سرقت های آینه بغل خودروها را فاش کردند.

دو متهم 19 و 21 ساله در اعترافات خود به افسران دایره تجسس کلانتری نجفی گفتند: ما برای فردی معروف به «لپ لپ» کار می کنیم.

او در مرکز شهر لوازم استوک فروشی خودرو دارد و با یکدیگر در پیست موتورسواری آشنا شدیم. آن روز ما در پیست با موتورسیکلت ویراژ می دادیم که سجاد معروف به «لپ به لپ» ، نزد ما آمد و ضمن تعریف و تمجید از حرکات نمایشی و سرعت سریع ما در پیست موتورسواری ، طرح دوستی با ما ریخت و چند روز بعد مدعی شد که برای برخی خودروهای گران قیمت به آینه بغل نیاز دارد و از ما خواست برایش آینه بغل سرقت کنیم و پول خوبی هم بگیریم؛ چرا که او معتقد بود به خاطر موتورسواری حرفه ای ما، پلیس نمی تواند ما را تعقیب کند! به همین دلیل هم در مدت کوتاهی پولدار می شویم! بعد از این ماجرا «لپ لپ» تصاویر آینه بغل هایی را که برای خودروهای گران قیمت نیاز داشت از طریق فضای مجازی ارسال می کرد و ما هم با پرسه زنی در مناطق مرفه نشین شهر، خودروهایی را که آینه بغل مشابه داشتند شناسایی می کردیم و در صورت تایید «لپ لپ» آن را می ربودیم و به او تحویل می دادیم.

 به دنبال اعترافات جلال و جواد (متهمان دستگیر شده) بی درنگ عملیات دستگیری سرکرده باند در دستورکار نیروهای انتظامی قرار گرفت و گروهی از افسران دایره تجسس با هماهنگی های قضایی، به طرف استوک فروشی لوازم خودرو (قطعات کارکرده و دست دوم) به راه افتادند اما مالخر مذکور در فروشگاه حضور نداشت ولی بیش از 50 عدد آینه بغل سرقتی که توسط سارقان شناسایی شده بود، در حضور یکی از بستگان «لپ لپ» جمع آوری و به کلانتری منتقل شد.

این درحالی است که تعدادی از مال باختگان با مراجعه به کلانتری نجفی، آینه بغل خودروهای خود را شناسایی کرده اند.

تحقیقات بیشتر زیر نظر سرگرد حقیقت نژاد (رئیس دایره تجسس کلانتری نجفی) برای دستگیری سرکرده باند و دیگر عوامل مرتبط با این پرونده همچنان ادامه دارد.

سیدخلیل سجادپور

کدخبر: 891617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟