جزییات جدید از سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در کرمان

به گزارش رکنا؛ محمودی سرپرست سازمان امدادونجات هلال احمر کشور در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان که در شهرستان بافت کرمان دچار سانحه شد، اظهار داشت: سوانح هوایی احتیاج به بررسی کامل دارد و تمام جزئیات آن باید واکاوی شود که مشخص شود علت چه بوده است.

وی ادامه داد: دو جعبه سیاه داریم که یکی مربوط به خود پرنده هست و دیگری خدمه و مکالمات که جعبه سیاه این هلی‌کوپتر بازخوانی شده اما تحلیل دارد که حداقل تحلیل جعبه سیاه حدود سه ماه طول می‌کشد.

محمودی اضافه کرد: در کنار بازخوانی جعبه سیاه، بررسی سوانح هم باید صورت گیرد که چرا این اتفاق افتاده، حتی خلبان شب قبل چه غذایی خورده، صبحانه و ناهار، شرایط روحی روانی خلبان و کمک خلبان بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه این موارد ذکر شده به‌شدت از طرف سازمان هواپیمایی کشوری در حال پیگیری‌ست و هیچ وقفه‌ای در این کار وجود ندارد.

محمودی با ذکر این مطلب که خلبان این هلی‌کوپتر الحمدالله استاد خلبان بوده و حدود 4 هزار ساعت پرواز داشته است، گفت: وی دوره خلبانی را در روسیه گذرانده است.

وی یادآور شد: طبق اعلام خلبان آخرین لحظات فرود احساس می‌کند آن‌طور که باید فرامین جواب داده نشده و دچار سانحه می‌شود.

سرپرست سازمان امدادونجات هلال احمر همچنین ظرفیت این بالگرد را ۴۰ نفر اعلام کرد که ۲۰ نفر سوار شده بودند و افزود: این نوع بالگرد ۴۰ تن بار را به‌راحتی می‌تواند حمل کند و این بالگرد فقط مسافر سوار داشته و هیچ باری همراه نداشته است.

وی همچنین متذکر شد: بالگرد حامل وزیر ورزش که دچار سانحه شد، از نظر قدرت موتور و نوع بالگرد از قوی‌ترین بوده که در خدمت هلال‌احمر بوده است.

کدخبر: 891586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟