سارق بی رحم به کارت بانکی افراد مسن رحم نمی کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ کاووس حبیبی بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مسن مبنی بر سرقت کارت های عابر بانک این افراد و برداشت غیر مجاز از این کارت‌ها، موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب قرار گرفت.

سرهنگ حبیبی افزود: با توجه به اهمیت موضوع پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: در تحقیقات اولیه از مالباختگان مشخص شد مدتی است که فردی با حضور در نزدیکی برخی از دستگاه‌های عابر بانک افراد مسن، بی سواد و یا کم سواد را شناسایی کرده و تحت عنوان کمک برای برداشت وجه نقد در فرصتی مناسب اقدام به سرقت عابر بانک و  برداشت از حساب این افراد می‌کند.

حبیبی ادامه داد: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده و در اقداماتی تخصصی،‌ فردی که دارای ۲۸ فقره سوابق کیفری متعدد است، شناسایی و در عملیات کارآگاهان پلیس دستگیر شد.

او با اشاره به اعتراف متهم به ۱۲ فقره سرقت عابر بانک و برداشت مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب افراد مسن، خاطرنشان کرد: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: مجرمان با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به سرقت می‌کنند که لازم و ضروری است همشهریان خصوصا افراد کم سواد یا بی سواد ضمن مراقبت کامل به هشدارهای پلیس در این خصوص توجه کنند و برای استفاده از عابر بانک ها حتماً یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز عبور خود به دیگران اکیداً خودداری کنند.

کدخبر: 890204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟