اعدام بخاطر یک جفت کتانی / مهر تایید زده شد

به گزارش رکنا، جوان ۲۱ ساله متهم است 25 مرداد سال‌ ۱۴۰۰ در جریان درگیری با دوستش بر سر یک جفت کتانی او را با ضربه‌های چاقو در درگیری خیابانی در یکی از محله‌های جنوبی تهران به قتل رساند.

او چند روز بعد از این ماجرا در حالی که پشیمان بود به اداره پلیس رفت و خود را تسلیم کرد‌. بعد از بازسازی صحنه‌ قتل روانه زندان شد و مدتی بعد پرونده او برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد که والدین مقتول برای او درخواست قصاص کردند.

 متهم هم از خود دفاع کرد و گفت‌: «چند ماه قبل 3 میلیون تومان به شهرام -مقتول- پول قرض دادم و قرار بود یک هفته بعد بازگرداند که بدقولی کرد و پولم را پس نداد. هر بار که به مقابل خانه‌اش یا پاتوق‌هایش می‌رفتم و پولم را می‌خواستم، بهانه می‌آورد و پرداخت بدهی‌اش را به روز دیگری موکول می‌کرد‌. تا این که یک روز او را در خیابان دیدم که یک جفت کتانی گران‌قیمت و مارک‌دار خریده و به پا کرده است. قیمت کتانی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. عصبانی شدم و سراغش رفتم و گفتم تو بابت یک‌جفت کتانی مارک‌دار، این همه پول پرداختی اما حاضر نیستی بدهی‌ات را بپردازی‌. بعد از آن او کتانی را نزد من امانت گذاشت. او بعد از چند روز آمد و با اصرار گفت که می‌خواهد به جشن تولد دوستش برود و خواست که کتانی را برای یک شب به او قرض دهم‌. قبول نکردم. همین موضوع باعث درگیری ما شد‌ و او را کشتم.»

مرد جوان در پایان به قصاص محکوم شد که حکم صادره با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات آنجا حکم را نقض کرده و قرار شد پسر جوان دوباره محاکمه شود‌. او این بار در شعبه دهم کیفری یک استان تهران محاکمه شد‌. این بارهم خانواده مقتول برایش قصاص خواستند. این در حالی بود که متهم پشیمان بود و طلب بخشش می‌کرد‌.

قضات دادگاه این بار هم حکم قصاص به وی دادند که این رای چند روز پیش از سوی قضات شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا نزد موسی رضا‌زاده قاضی شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد تا نام این زندانی هم در فهرست افراد اعدامی قرار گیرد.

کدخبر: 888422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟