افزایش نرخ جرائم رانندگی / عبور از چراغ قرمز یک میلیون تومان! + جزییات
حجم ویدیو: 8.66M | مدت زمان ویدیو: 00:02:11

به گزارش اختصاصی رکنا، سردار سید تیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهور در پاسخ به این سوال که آیا جریمه های راهنمایی و رانندگی افزایش پیدا کرده است گفت: هنوز هیچ افزایش نرخ جریمه‌ای را نداشته ایم اما درباره تخلفات حادثه ساز از قبیل سرعت، سبقت ، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به چپ، حرکت مارپیچ و رانندگی در حالت مستی پیشنهاد افزایش جریمه این تعداد را داده ایم.

وی افزود: پیشنهاد افزایش جریمه تخلفات حادثه ساز نیز به وزارت دادگستری تحویل داده شده تا در هیات دولت مطرح و مصوب شود.

جانشین پلیس راهور درباره این مسئله که نرخ جریمه ها چند درصد افزایش پیدا خواهد کرد گفت: در این طرح پیشنهادی ما جریمه تخلفات حادثه ساز را درصد بالایی افزایش خواهیم داد تا نقش بازدارندگی خود را به خوبی ایفا کرده و بر فرهنگ سازی مردم برای رعایت قانون و مقرارت تاثیر گذار باشد.

سردار حسینی در پاسخ به این سوال خبرنگار رکنا در خصوص مبلغ جریمه عبور از چراغ قرمز که ۲۰۰ هزار تومان بوده و قرار است این افزایش به رقم بالاتری هم برسد، اظهار کرد: پیشبینی ما این است که بر اساس آمارها و بررسی های انجام شده نسبت به تعداد تصادفات و تخلفات عبور از چراغ قرمز مبلغ جریمه نزدیک به یک میلیون تومان  افزایش پیدا کند ولی مبلغ نهایی آن هنوز مشخص نشده است.

جانشین پلیس راهور در پایان افزود: تخلفات حادثه ساز باید بگونه ای باشد که بازدارندگی ایجاد کند کما اینکه اصلا اساس و فلسفه جریمه نیز برای بازدارندگی است تا افراد قبل از اینکه تخلفی را انجام دهند. به عواقب کار خود فکر کنند.

کدخبر: 887571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟