پلیس فتا به خریداران لپ تاپ دست دوم هشدار داد

به گزارش رکنا، سرهنگ سامع خورشاد  گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش لپ تاپ دست دوم در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او افزود: مجرمان سایبری با ایجاد انگیزه در خریداران، لپ تاپ با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار را با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالا سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: متاسفانه هموطنان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا لپ تاپ تحویلی به آن‌ها هم از نظر کیفیت و مشخصات و هم از نظر اصالت و جنس متفاوت و یا خراب می‌باشد.

سرهنگ خورشاد در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری، افزود: در پی تبلیغات فروش لپ تاپ دست دوم شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

او به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گرو‌ها با وعده‌های حراج ارزان، لپ تاپ دست دوم را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز می‌باشند، و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس و یا واریز هرگونه وجه حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه جدا خودداری کنند.

کدخبر: 886771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟