اد کن پول بگیر / شگردی وسوسه انگیز که پشت پرده شیطانی دارد

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ سید مهدی عمران فر اظهار کرد: در پى رصد و پایش فضای مجازی مشخص شد فردی با راه اندازی گروه تلگرامی با سوء استفاده از نام مقامات رسمی کشور تحت عنوان کمک به هموطنان با شگرد «اد کن پول بگیر» و ارائه مجوز‌های جعلی به مخاطبان برای جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کرد که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

عمران فر افزود: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم مشخص شد و با اقدامات انجام شد محل مخفیگاه  آن در شهر یاسوج شناسایی شد که در یک عملیات غافلگیرانه مجرم سایبری دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
وی گفت: کاربران از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند.

عمران فر بیان کرد: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن و جذب مخاطب است، این گروه‌ها که با عنوان «اد بزن، پول بگیر» نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران القاء می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.

 رئیس پلیس فتا استان عنوان کرد: فرد کلاهبردار وقتی تعداد اعضاء گروه به حد قابل توجهی برسد کل این گروه را به عنوان یک کانال با تعداد عضو بالا به عنوان یک برند به فروش می‌رساند، لذا شهروندان باید دانش فنی خود را بالا ببرند.
 
 وی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 883940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟