شیاد حرفه ای با ۲۹ پرونده کلاهبرداری در کشور به آخر خط رسید

به گزارش رکنا، دادستان سیرجان در تشریح جزئیات ماجرای کلاهبرداری این فرد بیان کرد: متهم ضمن اجاره یک منزل مبله بدون مجوز در شهر سیرجان، با غصب و جعل عنوان مدیران دولتی و قضایی از جمله مامور محیط زیست، مامور سازمان بازرسی و... از مردم کلاهبرداری می‌کرد.

 قاضی مجتبی قدیمی ادامه داد: پس از دریافت گزارش های مختلف، موضوع با هماهنگی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان، در دستور کار دادستانی سیرجان قرار گرفت و  دستورهای ویژه قضایی برای شناسایی و دستگیری این مجرم صادرشد.

این مقام قضایی اظهار کرد: با انجام اقدامات منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و پلیس اطلاعات، مخفیگاه متهم شناسایی شد و طی یک عملیات غافلگیرانه به دام افتاد که در بازرسی مخفیگاه متهم تعداد زیادی مدارک شناسایی، سیم کارت و کارت عابر بانک کشف شد.

قاضی قدیمی با قدردانی از حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، نیروهای پلیس اطلاعات و همچنین کارشناسان اداره اطلاعات سیرجان افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این متهم از کلاهبرداران حرفه ای و سابقه دار و دارای ۲۹ پرونده در دادسراهای سراسر کشور است که با شیوه‌ها و شگردهای خاص و متقلبانه کلاهبرداری می‌کرده است. دادستان سیرجان هشدار داد: کسانی که بدون دریافت مجوز از مراجع ذی صلاح مبادرت به اجاره دادن منازل مبله و تبلیغ در این باره می‌کنند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

وی بابیان این که متهم بازداشت شده فردی غیربومی استان کرمان  است، خاطرنشان کرد :در این زمینه  پرونده ای در شعبه پنجم دادیاری دادسرای سیرجان تشکیل و متهم با قرار بازداشت مناسب روانه زندان شده است.

این مقام قضایی در پایان توصیه کرد: مردم از اعتماد بی جا به افرادی که خود را دارای مناصب دولتی و قضایی معرفی می کنند و ادعای انجام کار‌هایی خارج از قانون را دارند، پرهیز کنند و بر دقت نظر بیشتر شهروندان و کسبه در مواجهه با این گونه افراد شیاد و کلاهبردار تاکید می کنیم.

منبع: روزنامه خراسان

کدخبر: 883575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟