سواستفاده از عکس های خصوصی خانم کارمند توسط همکار خلافکارش / در شیراز رخ داد

به گزارش رکنا ، سرهنگ "امیرحسین سلیمانی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اخاذی از وی با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز و انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی ، با توجه به حساسیت پرونده موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برابر اظهارات شاکیه، متهم در شرکت وی فعالیت داشته و از اسناد و اوراق بهادار شرکت سوء استفاده می کرده است، گفت: شاکی در اظهارات خود بیان کرد وقتی که متوجه موضوع شدم ، متهم با جمع آوری عکس های شخصی بنده که با ناآگاهی بر روی سیستم قرار داده بودم، من را تهدید و قصد اخاذی از من به مبلغ 40 میلیارد را داشت.

این مقام انتظامی بیان کرد: پس از بررسی موضوع، با اقدامات فنی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم خود اقرار کرد، افزود: شهروندان از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی و خصوصی به هر نحوی بر روی سیستم های اداری و حتی شخصی خودداری نمایند و فایل های باارزش خودرا با رمز در یک مکان مطمئن ذخیره کنند.

وی تأکید کرد: پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد کنند، به شدت و برابر با قانون برخورد می کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

کدخبر: 881554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟