طوفان شدید سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

به گزارش رکنا ،محسن حیدری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از بعدازظهر فردا تا صبح دوشنبه ۱۴ فروردین‌ماه وزش باد شدید از سمت غرب تا جنوب غرب و در روز یکشنبه طوفان گرد و خاک برای مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین از بعدازظهر یکشنبه تا روز چهارشنبه ۱۶ فروردین با صدور هشدار زرد دریایی وزش باد شدید با جهت غرب با سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر برای مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار نارنجی گفت: عدم تردد غیرضروری در زمان غبار آلود شدن هوا و منع تردد ضروری در جاده‌ای مواصلاتی بویژه محور ایرانشهر- بم، زاهدان- خاش و خاش- سروان توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود از روشن کردن آتش در روز طبیعت و از اتراق کردن در دامنه کوه‌ها به جهت احتمال ریزش سنگ و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

حیدری اظهارداشت: با توجه به مواج بودن دریای عمان توصیه می‌شود از شنا و تفریحات دریایی خورداری و در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی احتیاط شود.

 

کدخبر: 881233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟