کمین شیادان برای عید نوروز و ماه رمضان / هشدار جدی پلیس

به گزارش رکنا، سرهنگ امیرحسین نقی‌‌مهر اظهار داشت: در آستانه آغار سال جدید و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هر ساله شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلف در این ایام هستیم که برخی از افراد شیاد و سود‌جو با طراحی سایت‌های تبلیغاتی یا کانال و گروه‌هایی در قالب فروش ویژه اقدام به انجام فعالیت‌های مجرمانه می‌کنند.

وی در ادامه ارائه اجناس فاقد کیفیت، عدم ارسال کالا و هدایت به لینک‌های جعلی را از مهمترین شگردهای مجرمانه رایج در این ایام اعلام کرد و گفت: مجرمان سایبری با ارسال لینک‌ و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی پرداخت الکترونیک بانک‌ها (فیشینگ) جهت واریز پول، اطلاعات محرمانه بانکی افراد از جمله رمزاینترنتی، کد اعتبار سنجی، تاریخ انقضا و ... را به سرقت برده و حسابشان را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه ماه مبارک رمضان با قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند زیرا این فروشگاه‌ها در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.

سرهنگ نقی‌مهر در پایان از مردم خواست هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

کدخبر: 878747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟