بازداشت شکارچی سابقه‌ دار با کلکسیونی از جرائم

به گزارش رکنا، علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست استان تهران روز دوشنبه ۲۰ اسفند، حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده ورجین شهرستان شمیرانات به یک نفر شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار یک رأس میش وحشی گونه حمایت شده کرده بود، برخورد و متهم را دستگیر کردند.

وی افزود: متخلف در پوشش خانواده و گردشگری وارد منطقه شده و با درگیری با ماموران و ایراد ضرب و جرح عمدی ماموران، در پی اخفای اقدامات خود بود که با هوشیاری محیط‌بانان موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

مزینانی اضافه کرد: در پی تحقیقات بیشتر از این متهم مشخص شد از شکارچیان سابقه دار بوده و در سال‌های گذشته نیز پرونده قضایی داشته که منجر به محکومیت حبس و ضبط سلاح شکاری به نام دولت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد بر همین اساس با شناسایی محل اختفاء متهم در شهرستان پاکدشت و دریافت نیابت قضایی از مخفیگاه نامبرده با همکاری پلیس امنیت شهرستان پاکدشت، محل یادشده مورد بازرسی قرار گرفت.

مزینانی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم مجموعه‌ای از تخلفات مشتمل بر لاشه پنج رأس میش و بره وحشی، اجزای بدن یک قلاده روباه، ۱۷ قطعه قرقاول زنده، یک قبضه سلاح بادی PCP، پنج عدد تور و سه عدد چوب ماهیگیری کشف شد همچنین در بازرسی بیشتر توسط پلیس امنیت، تعدادی ماینر و مشروبات الکلی نیز از محل کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با دستور قضایی جرایم مربوط به دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی دیگر نیز به طور همزمان مورد پیگیری قرار گرفت، تصریح کرد: پرونده متهم برای رسیدگی‌های بعدی به مراجع قضایی ارجاع و از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در حال پیگیری است.

کدخبر: 877859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟