انفجار نارنجک دستی در پیاده راه رشت / زن جوان راهی بیمارستان شد

به گزارش رکنا؛ شهرام مؤمنی اظهار کرد: آتش نشانان مستقر در پیاده راه فرهنگی در ساعت ۱۹:۴۵ امشب از پرتاب نارنجک دستی و پرتاب سنگ بر روی صورت عابر پیاده خبر دادند.

وی افزود: در این حادثه سنگ پرتاب شده ناشی از انفجار بمبک به صورت و گونه خانم جوانی برخورد و وی را مصدوم کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت تصریح کرد: پس از مشاهده حادثه سریعاً نسبت به ارائه خدمات پیش بیمارستانی و اعزام مصدوم توسط تیم اورژانس به مرکز درمانی اقدام شد.

علیرغم هشدارهای صریح مقامات فرهنگی، بهداشتی، درمانی، انتظامی و قضایی مبنی بر رعایت نکات ایمنی در شب چهارشنبه آخر سال، متأسفانه حال و هوای شهرها و روستاهای گیلان، مملو از هیاهو و هیجانات کاذب بود؛ کوچه پس‌کوچه‌های پر از دود و بوی گوگرد گرفته تا آتش‌سوزی‌ها و صدای آژیر خودروهای امدادی و دزدگیرهای خودروها در سطح معابر. 

امشب مراکز آموزشی و درمانی استان و همچنین بیمارستان‌های استان مراجعینی را به خود دیدند که در آتش‌بازی‌های شب چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شده بودند؛ مردان و زنان در کنار کودکان و حتی رهگذرانی که به ناحق دچار سانحه شدند! 

تنها یک نمونه از اتفاقات چهارشنبه‌سوری سوزی خشن امشب در رشت، پرتاب نارنجک دستی یا همان بمبک در پیاده‌راه فرهنگی رشت بود؛ نارنجکی که سنگی را بر روی یک عابر پیاده زن جوان پرتاب کرد و منجر به آسیب دیدن صورت و گونه‌های وی شد. 

چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۱ هم مثل سال‌های پیش، شب پرکار و پر استرس برای عوامل امدادی، خدماتی، آتش، نشانی، پلیس و اورژانس بود؛ شبی که برای عوامل امدادی و خدماتی هم پر رنج و اندوه‌بار رقم خورد. 

جمشید محمدی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان در ساعات ابتدایی امشب طی گفت‌وگویی اعلام کرد که تاکنون ۹ مصدوم به مراکز آموزشی و درمانی و همچنین بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کرده‌اند. 

از مصدومینی که توسط اورژانس گیلان به مراکز آموزشی و درمانی مراجعه کردند ۶ تن مرد و سه تن دیگر زن هستند. ۶ تن از مصدومان چهارشنبه‌سوزی گیلان به بیمارستان‌های شهرستان‌های استان و سه تن نیز به مراکز آموزشی و درمانی سطح شهر رشت مراجعه کرده‌اند. 

به گفته رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان، متاسفانه بیشترین حوادث رخ داده یعنی پنج نفر از ناحیه چشم مصدوم شده، سه مورد آسیب از ناحیه دست و یک مورد نیز مصدومیت از ناحیه صورت رخ داده است. 

علی علاسوند، رئیس مرکز سوانح و سوختگی ولایت رشت از آماده باش کامل این مرکز آموزشی درمانی خبر داد و گفت: تاکنون چهار نفر به این مرکز مراجعه کرده‌اند و خوشبختانه به صورت سرپایی درمان و مرخص شده‌اند. 

محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدیدی که امشب از سطح مراکز آموزشی درمانی سوانح و سوختگی ولایت و پورسینا رشت داشت بر ضرورت تسریع ارایه خدمات درمانی به مصدومان و سانحه دیدگان شب چهارشنبه آخر سال تأکید کرد. 

چهارشنبه‌سوری امسال در گیلان، کار دست برخی از هم استان‌ها داد و بعضی‌ها را در سال جدید بی‌خانمان کرد و عده‌ای را هم از کسب و کار انداخت، طی ساعات اولیه امشب بیش از ۵۰ مورد حریق مسکونی، تجاری و موارد مشابه در کل استان به ثبت رسید! 

خلاصه امشب هم، بسیاری از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان گیلانی بهار ۱۴۰۲ خودشون رو با مصدومیت و حوادثی شروع کردند که می‌توانست بسیار شیرین‌تر برایشان رقم بخورد. 

کدخبر: 877644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟