​رزمایش طرح نوروزی در البرز برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا؛ در رزمایش طرح نوروزی که درفرماندهی انتظامی استان البرز با حضور جمعیت امدادگران هلال احمر ، اورژانس، راهداری و پلیس راه برگزار شد.

 سردار حمید هداوند که به تازگی سکان فرماندهی انتظامی استان البرز را به دست گرفته است باتاکید براینکه همه ی ما در دراین طرح با ید یارو یاور هم باشیم وهرگز با موضع گیری های ناپسند در مقابل یکدیگر نیاستیم که این کار در نهایت باعث می شود مردم آسیب ببینند. باید طوری عمل کنیم که حتی یک نفر هم در تصادفات جانش را از دست ندهد.

 هداوند با یادآوری اینکه ۱۸ درصد ترافیک کشوردر این استان است  گفت:  یک هزارو ۵۰۰ کیلومتر محور مواصلاتی در این استان  وجود دارد که ماموریت ایجاد نظم ترافیکی در این استان را بسیار حائز اهمیت کرده است.  هدف اصلی همه ما کاهش تلفات رانندگی است تا در این ایام است که به مسافران آسیب وارد نشود.

هداوند با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها با پلیس برای خدمت رسانی بهتر به مسافران خاطرنشان کرد : امیدواریم با همکاری و همراهی هم دستگاه ها در عرصه خدمت رسانی این عید باستانی را با سلامتی و صحت پشت سر بگذاریم.

وی با تاکید براینکه پلیس راه استان البرز در ایام نوروز با آماده باش کامل به سر می برد گفت:  ۹۰ گشت محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

سرعت غیر مجاز عامل اصلی تصادفات 

 باتوجه به اینکه بیشترین آمار تصادفات و تخلفات در راه های البرز مربوط به سرعت غیرمجاز است، در نوروز امسال حداکثر سرعت در آزادراه های استان البرز ۷۰ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر نسبت به روزهای دیگر کمتر شده است که رانندگان باید این کاهش سرعت را مد نظر قراردهند تا اعمال قانون نشوند.

بکارگیری حداکثری از ظرفیت دوربین های هوشمند 

سرهنگ پیمان کرمی  رییس پلیس راه استان البرز گفت: در نوروز امسال تیم های پلیس محسوس و نامحسوس با استقرار در تمام محورهای ارتباطی استان البرز وضعیت ترافیکی را رصد خواهند کرد ضمن آنکه از ظرفیت دوربین های هوشمند برای ثبت تخلفات رانندگی کمک گرفته می شود.

وی گفت: تمام ظرفیت های لازم برای کاهش تصادف ها و ایمنی جاده ای مردم و مسافران در نظر گرفته شده و در اجرای این طرح ۹۰ تیم محسوس و نامحسوس فعال هستند.

رییس پلیس راه البرز گفت: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

کرمی ، افزایش انضباط ترافیکی، تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه و روان سازی ترافیک، جلوگیری از انسداد جاده ها و ترافیک احتمالی، رسیدگی سریع به حوادث جاده ای و امدادرسانی به موقع به مسافران و در راه مانده از اهداف مهم اجرای طرح زمستانی در استان برشمرد.

استقرار ۵۵ پایگاه اورژانس در طرح نوروزاستات البرز 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز از اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف خدمات رسانی به مسافران و گردشگران خبرداد .

دکتر احمد مهدوی گفت: در اجرای این طرح تیم ها و پایگاه های امدادی استان ضمن آماده باش در جاده های البرز مستقر شدند.

وی اضافه کرد: این طرح در قالب حدود ۵۵پایگاه اورژانس شامل ۷۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳دستگاه موتورلانس ، ٢ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس در سطح شهرها وجاده های استان، فعال و به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مردم استان و مسافران نوروزی شدند.

مهدوی افزود: با توجه به وجود پرتردد ترین راه های کشور در این استان ایستگاه سلامت نوروزی در سطح راه های مواصلاتی البرز راه اندازی شده و آماده برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی است.

۱۳راهدار خانه درخدمت رسانی به مسافران نوروزی دایر شدند 

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای البرز اعلام کرد: ۴۰ تیم راهداری برای خدمات‌رسانی به مسافران طی ایام نوروز در جاده‌های استان حضور دارند.

علی زندی فر اظهار کرد : درطرح نوروزی ۱۸۰ نفر در قالب ۴۰ تیم گشت راهداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم آماده خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی، هستند؛ این نیروها با استقرار در ۱۳ راهدارخانه استان به صورت شبانه‌روزی در کنار نیروهای پلس‌راه، هلال‌احمر و نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و خدمت‌رسانی به مسافران آمادگی کامل دارند.

وی گفت: باتوجه به اخبار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و باران در ایام نوروز نیروهای راهداری با ۱۴۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری(سبک، نیمه سنگین و سنگین) آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند و عملیات راهداری زمستانه همچنان ادامه دارد و نیروها در آماده‌باش کامل هستند.

زندی فر خاطرنشان کرد: مسافران و رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خواستار توجه بیش از پیش رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شد و افزود: رانندگی با سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت و سرعت غیرمجاز، استراحت بعد از دو ساعت رانندگی در مجتمع‌های خدماتی- رفاهی و رانندگی صبورانه می تواند موجب سفری ایمن و خاطره‌ای خوش از سفرهای نورزی برای هموطنان شود.

استان البرز با داشتن یک هزارو۵۰۵ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

هلال احمر  آماده باش کامل برای امداد رسانی به مردم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز از آغاز طرح نوروزی این جمعیت با استقرار ۲۸ پایگاه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

محمد باقر خلفی اظهار کرد: ۱۲۰ خودروی سبک ، نیمه سنگین و سنگین در اجرای طرح نوروزی هلال احمر البرز بکار گرفته شده است؛ همچنین طی این ۱۰ ایستگاه سلامت در حوزه های معاونت امداد و نجات و جوانان به مسافران خدمات رسانی می کنند.

وی اضافه کرد: این پایگاه ها در محور کرج -چالوس، شهرستان طالقان، آزاد راه کرج - قزوین ، اشتهارد ، فردیس ، کوهستان و مراکز شعب فعال هستند؛ برای ارائه خدمات به بیماران خاص و تأمین دارو بیماران، داروخانه هلال احمر البرز نیز در تعطیلات نوروزی فعال است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: ارائه خدمات درمانی در نقاط مختلف استان به ویژه مسافران از جمله مهم ترین وظایف جمعیت هلال احمر در ایام نوروز است.

وی خاطرنشان کرد: تمام اهداف جمعیت هلال احمر استان البرز درطول ایام نوروز کاهش آمار فوتی و مصدوم ناشی از تصادف و افزایش آمادگی و توان امداد و نجات برای خدمات مطلوب وسریع امدادو نجات و پاسخگویی به حوادث و سوانح احتمالی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم هلال احمر استان البرز برای ایام نوروز تلاش برای بهره برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی بالقوه و بالفعل در پایگاه ها و پست های امداد ونجات جاده ای و کوهستانی به منظور ارائه خدمات است.

خلفی افزود: با توجه به اینکه نیم درصد ازجاده های کشور در این استان واقع شده و تردد۱۴ استان کشور از البرز صورت می گیرد به همین دلیل برقراری امنیت و همچنین ظرفیت بالای نیروهای خدمات رسان و امدادی امری ضروری است.

کدخبر: 877503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟