آغاز طرح خدمات نوروزی هلال احمر به مردم از سه شنبه + فیلم
حجم ویدیو: 46.72M | مدت زمان ویدیو: 00:02:41

به گزارش رکنا، پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در همایش طرح ملی خدمات نوروزی ۱۴۰۲ اظهار کرد: در پایان صدمین سالگرد تاسیس هلال احمر هستیم و شما عزیزان آماده می شوید تا در  یک کار جهادی و با شکوه حضور داشته باشید.

وی افزود: امروز جمع حاضر در این مکان به نمایندگی از ۶۹ هزار جوان و داوطلب حضور دارند که قرار است از روز سه شنبه کار خود را برای خدمت رسانی به مردم از سطح امداد و نجات گرفته تا ایجاد مکان های برای استراحت و... شروع کنند.

هلال احمر

 

 

 

 کولیوند خاطرنشان کرد: نیروی انسانی هلال احمر بیش از 2 میلیون نفر است و امسال به غیر از پایگاه های ثابت، پایگاه سیار هم اضافه خواهد شد و حداقل در ایام عید ۱۶۰۰ پایگاه در قالب طرح های مختلف امدادی و نجات و... خدمت رسانی می کنند.

رییس جمعیت هلال احمر درباره حضور زنان خاطرنشان کرد: خواهران عزیز ما در دو تیم سحر و توانا فعالیت می کنند. عزیزان جمعیت هلال احمر همیشه آسایش خودشان را فدای آرامش ملت می کنند تا بتوانند از فضای عید استفاده کنند.

 

 

کولیوند افزود: امروز در کنار مرقد امام رضوان الله علیه با حفظ کرامت تمام مراجعه کنندگان به جمعیت خدمت رسانی را با کیفیت انجام دهیم و مطمئن هستیم که حتما برکاتی هم خواهد داشت. امسال عالی ترین نشان صلیب سرخ به شما تعلق گرفت و تنها کشوری که سه کرسی در صلیب سرخ دارد، هلال احمر ایران است که مدیون زحمات شماست.

وی در پایان افزود: اگر امروز در ترکیه و سوریه توانستیم خوب خدمت کنیم و مصداق آیه اگر یک نفر را نجات دهید انگار همه را نجات داده آید بشویم. حاصل زحمات شبانه روزی شماست که انشالله در این ایام عیده و ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند.

 محمودی با اشاره به این که امدادگران جمعیت هلال‌احمر، در سوانح جاده‌ای، جوی و اقلیمی، زمین‌لرزه، ارتفاعات، کوهستانی و مناطق جنگلی، سوانح مرتبط با محیط‌های آبی و ... و از اول سال حضور داشتند، گفت: در 354 روز گذشته، امدادگران جمعیت، در 38 هزار و 365 مورد عملیات و خدمات امداد و نجات در سطح کشور حضور داشتند.

هلال احمر

وی ادامه داد: در این مدت زمان، به 746 هزار و 802 نفر از آسیب‌دیدگان و در راه ماندگان سوانح مختلف، خدمات امداد و نجات ارائه شده است و به تعداد 469 هزار و 763 نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کردند.

هلال احمر

محمودی با اشاره به این که به طور میانگین هر ماه، 3197 عملیات و خدمات امداد و نجات انجام شده است، افزود: به طور میانگین، به 67 هزار و 891 نفر در هر ماه ارائه خدمات امدادونجات و هر ماه نیز، 108 عملیات انجام گرفت.

سرپرست سازمان امدادونجات، با بیان این که هر روز به 2109 نفر امدادرسانی شده است، عنوان کرد: در این مدت زمان، 20 هزار و 573 مصدوم و بیمار ناشی از سوانح مختلف به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند و 182 هزار و 740 نفر نیز در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت کرده‌اند؛ همچنین طی این مدت زمان، 44 مادر باردار به صورت زمینی و هوایی از مناطق صعب العبور به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

محمودی گفت: در 354 روز گذشته و از ابتدای سال 1401، نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در 20 هزار و 701 مورد عملیات امداد و نجات جاده‌ای در محورهای برون شهری حضور پیدا کردند و طی 3938 مورد عملیات نجات فنی، به رهاسازی 5137 نفر مصدوم محبوس شده در خودروها اقدام کردند.

هلال احمر

وی ادامه داد: از ابتدای سال 1401 بیشترین عملیات و خدمات امداد و نجات در استان‌های مازندران با 5692 مورد، اصفهان با 3673 مورد و فارس با 1940 مورد و کمترین عملیات و خدمات امداد و نجات در استان‌های ایلام با 406 مورد، یزد 337 مورد و مرکز کیش با130 مورد به انجام رسیده است.

سرپرست سازمان امداد ونجات افزود: بیشترین عملیات و خدمات امداد و نجات در یک ماه، مربوط به شهریور با انجام 4738 مورد، تیر با انجام 3802 مورد و بهمن با انجام 3712 مورد و بیشترین عملیات و خدمات امداد و نجات در یک روز مربوط به 13 فروردین با 296 مورد، 25 شهریور با 273 مورد و 22 شهریور با 247 مورد را شامل می‌شود.

کدخبر: 876706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟