بیش از 9 هزار زاهدانی دست از کینه و قهر برداشتند! / راهکار آشتی چه بود؟

به گزارش رکنا، حجت الاسلام حمیدرضا بندانی امروز اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۵ هزار و ۳۸۹ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان وارد شده که از مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان ۳۱ هزار و ۲۳۲ فقره پرونده وارده حقوقی و ۱۴هزار و ۱۵۷ فقره پرونده وارده کیفری بوده است.

بندانی ادامه داد: همچنین از مجموع این پرونده‌ها ۴۳ هزار و ۵۱۸ فقره پرونده وارده شهری و هزار و ۸۷۱ فقره پرونده وارده روستایی بوده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف ۴۵ هزار و ۷۸۸ فقره پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به پرونده‌های قابل صلح نیز گفت: از این تعداد پرونده ۲۷ هزار و ۹ فقره پرونده قابل صلح بوده که ۹ هزار و ۱۷۳ فقره پرونده مصالحه شده است.

سازش ۷۰ پرونده اختلاف طایفه منجر به قتل در سیستان و بلوچستان

وی افزود: به یاری خداوند با تلاش اعضای کارگروه، روسای حوزه های قضایی، مددکاران زندان، اعضای شوراهای حل اختلاف، صلحیاران و ریش سفیدان استان تا کنون ۷۰ فقره پرونده محکوم به قصاص نفس در سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده و ۷۰ نفر به آغوش خانواده بازگشته اند.

دبیر کارگروه صلح در پرونده های قتل استان با اشاره به پرونده های سازش یافته قصاص نفس نیز گفت: از تعداد ۷۰ فقره پرونده محکوم به قصاص نفس که به سازش ختم شده است، ۲۶ فقره پرونده در شعبات سازشی مرکز استان، ۵ فقره پرونده در شهرستان سراوان، ۲ فقره پرونده در شهرستان خاش، ۳ فقره پرونده در شهرستان هیرمند، میرجاوه، دلگان، مهرستان و زهک هرکدام یک فقره پرونده، ۲ فقره پرونده در دشتیاری، ۶ فقره پرونده در زابل، ۸ فقره پرونده در ایرانشهر، ۹ فقره پرونده در چابهار و ۵ فقره پرونده در فنوج به سازش ختم شده است.

وی بیان کرد: شورا‌های حل اختلاف با تکیه بر تعالیم دینی و اثرگذاری فرهنگ اسلامی با هدف ترویج صلح و سازش بین طرفین پرونده‌های قضایی توانسته نقش مهمی در احیاء ارزش‌های اصیل دینی و ملی مانند مدارا و صلح داشته باشد.

کدخبر: 875737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟