به گزارش رکنا، سرهنگ علی رحیمی درباره ماجرای مرگ ابراهیم ریگی گفت:  پنجشنبه شب گذشته چند فرد با یک دستگاه خودرو تویوتا هایلوکس با مراجعه به مقابل کلانتری 12 شهرستان زاهدان اعلام کردند فردی به هویت «ابراهیم ریگی» را که حکم جلب وی به علت اختلافات خانوادگی از سوی مقام قضایی قبلاً صادر شده  در خیابان «کریم پور 23» دستگیر کرده‌اند و همراه خود به  کلانتری آورده‌اند.
وی افزود: این افراد که در اقدامی خودسرانه بدون حضور مأموران انتظامی از این فرد سلب آزادی کرده بودند به مأموران کلانتری  اظهار داشتند که این شخص روی صندلی عقب خودرو در وضعیت جسمی نامناسبی است. مأموران انتظامی کلانتری نیز وارد عمل شده و با مشاهده داخل خودرو با فردی بی‌هوش  روبه‌رو شدند که بلافاصله به عوامل اورژانس اطلاع دادند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عوامل اورژانس در صحنه حاضر و پس از معاینه این فرد به هویت ابراهیم ریگی اعلام کردند که بیش از یک ساعت از فوتش می‌گذرد.
وی با اشاره به تشکیل پرونده ویژه قضایی در این خصوص تصریح کرد: تمامی افرادی که این فرد را در اقدام خودسرانه دستگیر کرده بودند برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
رحیمی بیان کرد: هرگونه اقدام خودسرانه در سلب آزادی افراد توسط دیگر افراد جرم است مگر در جرایم مشهود و در صورت نبود پلیس و رعایت مفاد ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری که باید مدنظر شهروندان باشد.

کدخبر: 872363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟