103 زن و مرد به دنبال مرد شیاد در بوشهر بودند / شگردش خاص بود

به گزارش رکنا، مهدی قاسمی اظهار کرد: در راستای تشدید اقدامات مقابله ای با مجرمین سایبری و اهتمام ویژه و شبانه روزی تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان، کلاهبردار حرفه‌ای که به بهانه دریافت بیعانه در قالب درج آگهی دروغین کاریابی، فروش تجهیزات الکترونیک و دیجیتال و حیوانات خانگی و پرندگان در بستر سایت‌های دیوار و شیپور و همچنین شبکه‌های اجتماعی از مردم کلاهبرداری میلیاردی کرده بود در شهرستان بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: از کلاهبردار دستگیرشده که اهل یکی از استان‌های همجوار و دارای سوابق متعدد کیفری بویژه کلاهبرداری اینترنتی بوده، چندین دستگاه تلفن همراه و کارت حساب بانکی کشف که از آنها برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۳ نفر مالباخته از استان‌های سراسر کشور مرتبط با این پرونده شناسایی که ۸ نفر از این افراد ساکن استان بوشهر هستند.

قاسمی ادامه داد: متهم دستگیرشده تاکنون به بیش از دو میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرده ولی نظر به اینکه در بررسی آزمایشگاهی از تجهیزات دیجیتال مکشوفه از وی، مشخصات صدها شماره حساب و کارت بانکی استخراج شده است، حجم و میزان مبالغ کلاهبرداری شده و تعداد مالباختگان بمراتب بالاتر و بیشتر است.

وی ادامه داد: متهم با صدور قرار متناسب قضایی روانه زندان مرکزی بوشهر شده و تحقیقات تکمیلی تخصصی با هماهنگی قاضی پرونده تا مشخص‌شدن تمامی زوایای پنهان و ابهامات فعلی پرونده در اولویت ماموریت های پلیس فتا قرار دارد.

قاسمی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا در سراسر کشور بصورت شبانه روزی جهت تقویت امنیت پایدار در فضای مجازی و مقابله با مجرمین سایبری مشغول فعالیت هستند و هر کجا که مردم حضور دارند، پلیس هم برای برقراری آرامش و امنیت در کنار آنها حضور دارد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به هم استانی‌ها توصیه کرد: برای مصون‌ماندن از آسیب‌های احتمالی فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی، از پرداخت وجوه نظیر بیعانه و پیش پرداخت قبل از دریافت و مشاهده کالا و خدمات مورد توافق، خودداری کنند.

 

کدخبر: 869897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟